ترفندهای کلیدی افزایش مشتریان کلاس آنلاین

افزایش مشتریان کلاس آنلاین

شاید شما مایل باشید به آن دسته از کسانی که کلاس خود را آنلاین برگزار می­کنند، بپیوندید و دوره­های خود را برگزار کنید، اما باید بدانید که این اولین گام و قسمت آسان کار است! قسمت سخت کار، بازاریابی برای پیدا کردن مخاطب بیشتر است. این موضوع دقیقا آن چیزی است که ما در نظر داریم بررسی کنیم، شما در این مقاله با روش هایی برای جذب مخاطب بیشتر هنگام برگزاری کلاس آنلاین، آشنا خواهید شد و از طریق این مقاله به هر آنچه برای ساخت، ارتقاء و فروش کلاس آنلاین خود نیاز دارید، دست پیدا خواهید کرد. 

چرا کلاس آنلاین؟

ایجاد کلاس آنلاین راه خوبی برای ارتباط با مشتری است، قدرتتان را افزایش می­‌دهد وراه دیگری برای کسب درآمد برای شما ایجاد می­کند. این روش شما را به سطح عمیق­تری نسبت به بلاگ و روش­ های دیگر می ­رساند. اگر شما به درستی این کار را انجام دهید، یک جهش بزرگ به سمت موفقیت برمی­ دارید. همچنین، این نوع درآمدزایی بیشتر از 20 سال است که به وجود آمده است.

  • بیش از دو دهه است که درآمد حاصل از آموزش آنلاین 900% درصد رشد داشته است.
  • در سال 2017، 77% از آمریکایی­ ها، از آموزش آنلاین بهره برده ­اند.
  • پیش بینی می­شود که ارزش بازار آموزش آنلاین، از 107 بیلیون دلار در سال 2015 به 325 بیلیون دلار در سال 2025 برسد.

آمار بدست آمده نشان می­دهد که آموزش آنلاین چقدر می­تواند هم برای موسسات و اشخاص مختلف سود آور باشد:

  • IBM از طریق انتخاب آموزش آنلاین 200 میلیون دلار سود کرده است.
  • آموزش آنلاین 42% درآمد سازمان­های آمریکایی را افزایش داده است.

چیزهایی که قبل از بازاریابی باید در نظر بگیرید

به طور کلی با آموزش آنلاین، شما شهرت اینترنتی پیدا خواهید کرد. اگر شما کلاسی برگزار کنید که کیفیت قول داده شده را نداشته باشد، با نظرات منفی از سمت شبکه­ های اجتماعی روبه رو خواهید شد.

به هر حال نباید این موج­های منفی کوچک، شما را از برگزاری کلاس آنلاین دلسرد کند. اما شما باید کار خود را به صورت جدی و منظم شروع کنید و قبل از شروع، این سوالات را از خود بپرسید:

آیا کلاس شما مخاطبی خواهد داشت؟

قبل از اینکه از خود بپرسید چطور یک کلاس آنلاین را مدیریت کنم، اولین چیزی که مطرح می ‌­شود این است که آیا کلاس مورد نظر شما بازار کار دارد یا نه؟ یا به زبان دیگر شما باید قبل هر چیزی، بازار کار خود را بسنجید.

مطمئن شوید جواب این دو سوال زیر را به دست آورید:

دانش آموز ایده­ آل برای شما چه کسی است؟

کلاس شما چقدر متفاوت با رقبایتان است؟

هزینه کلاس آنلاین شما چقدر است؟

اکثر برگزار کنند­گان کلاس آنلاین بعد از فراهم نمودن مقدمات، قیمت ‌گذاری می­کنند. اما شما این کار را انجام ندهید، شما باید در ابتدا ایده­‌ های در مورد اینکه چقدر کار شما ارزش دارد، تعریف کنید. اگر بخواهیم صادق باشیم، این کار به منظور ارزش گذاری بر روی اطلاعات و دانش شما است. بسیاری از مدرسان ارزش کلاس آنلاین خود را، کمتر از ارزش حقیقی آن در نظر می­گیرند.

چگونه می­خواهید اطلاعاتتان را به نمایش بگذارید؟

شما باید تعیین­ کنید که چگونه می­خواهید دانش خود را به دانش آموزان انتقال دهید طوری که در حافظه­ ی آن‌ها بماند. ممکن است بعضی از آنها شخصیت و استایل شما را دوست داشته باشند، اما عوامل دیگری نیز در انتخابشان نیز نقش دارد، مانند هزینه­ ی کلاس­های شما، پلتفرمی که استفاده می ­کنید و ...

برای برگزاری کلاس آنلاین به چه ابزاری نیاز دارید؟

 اکنون شما باید ابزاری که برای افزایش مخاطب نیاز است را مشخص کنید، آنها را ارزیابی کنید و ببینید کدام یک از کیفیت بیشتری برخوردار است. بهتر است از قبل با این گونه ابزارها آشنایی پیدا کنید.

چگونه کلاس آنلاین خود بازاریابی کنیم؟

  • با کلاس آنلاین خود مانند یک محصول تجاری برخورد کنید.
  • در رسانه ­های اجتماعی درباره ­ی دوره­ های آموزشی خود صحبت کنید.
  • یک پادکست در مورد کلاس آموزشی خود درست کنید.
  • یک وبینار هفتگی برای ارتباط با مخاطبین خود برگزار کنید.
  • برای تبلیغات هزینه کافی در نظر بگیرید.
  • کلاس­های کوتاه برای جذب مخاطب برگزار کنید.
  • کلاس­های خود را به زبان­های دیگر ترجمه کنید.

سخن آخر

به طور کلی شما باید با کلاس آنلاین خود مانند دیگر محصولات تجاری برخورد کنید. یعنی شما باید هر کاری می­‌توانید انجام دهید تا ترافیک کاربران به سمت سایت و کلاس آنلاین شما سراریز شود.




نظرات