از اصول تبلیغات کلاس آنلاین غافل نشوید

تبلیغات کلاس آنلاین

از اصول تبلیغات کلاس آنلاین غافل نشوید:

همه افراد دانش و تجربیات منحصر به فردی دارند که ممکن است به درد دیگری بخورد - پس چرا این دانش ها را به دوره آنلاین تبدیل نکرده و درآمد اضافی کسب نمی کنید؟

این راهنما نه تنها به شما می آموزد که چگونه دوره آنلاین خود را تبلیغ و بازاریابی کنید، بلکه می آموزید چطور می توانید فروش خود را  افزایش دهید.

چگونه کلاس آنلاین خود را تبلیغ کنیم؟

مشخص کنید چه چیزی کلاس آنلاین شما را از دیگر کلاس های آنلاین مشابه متمایز می کند.

تبلیغات گاهی ممکن است هزینه های هنگفتی داشته باشد، پس به دلیل هزینه ی زیاد، مجبورید با برنامه ریزی دقیق پیش بروید. قبل از شروع کار و نوشتن آگهی باید به سوال هایی پاسخ دهید:

  • به مردم درباره خودتان و کلاس آنلاین خود چه میخواهید بگویید؟
  • وجه تمایز کلاس آنلاین شما با کلاس آنلاین آموزشگاه های دیگر چیست؟
  • چرافکر می کنید آموزشگاه شما بهترین امکان برای رفع نیاز مشتریان است؟
  • چرا مردم باید در کلاس آنلاین آموزشگاه شما شرکت کند و چرا اگر کسی این کار را نکند عمرش به فنا رفته است؟

در یک کلام، باید مشخص کنید چه خصوصیتی باعث میشود کلاس آنلاین شما منحصر به فرد باشد و بکوشید این خصوصیت را روز به روز بهتر کنید. به چنین شیوه ای طرح استثنایی فروش میگویند.

آگهی تبلیغاتی هیچ وقت نباید کلی صحبت کند اگر فقط به گفتن نام آموزشگاه، محل و فهرست کلاس های آموزشگاه خود کفایت کنید، تبلیغ خوبی ارائه نکرده اید. باید دلایل موجهی بیاورید تا مشتریان قانع شوند به کلاس های شما توجه کنند. برای این کار اول باید نقاط قوت کارتان را مشخص و سپس آگهی ای مبنی بر این نقاط قوت طراحی کنید. به چنین روندی هدفمند کردن پیام تبلیغاتی می گویند.

اولین گام در ارائه طرح استثنایی فروش و هدفمند کردن پیام تبلیغاتی تعیین دلایلی است که مشتریان را وادار می کند تمام آموزشگاه های سر راهشان را ول کنند و یکراست سراغ شما بیایند. پس از مشخص کردن دلایل کلیدی، باید آگهی تبلیغانی ای طراحی کنید که بر چنین دلایلی درآن تاکید شود. به عبارت دیگر نقاط قوت خود را خوب جلوه دهید، چون اساس تبليغ بر همین نقاط قوت استوار است.

برای اجرای چنین شیوه هایی ابتدا به عقب برگردید و دلايلی را به یاد آورید که در آغاز فکر می کردید قطعا باعث موفقیت شما خواهد شد. سپس پرسش های زیر را از خود بپرسید:

  • چه ویژگی بخصوصی در آموزشگاه یا کلاس شما هست؟ چه چیزی باعث شده کلاس های شما منحصر به فرد باشد؟
  • چه خدماتی ارائه می دهید که نظیر آن در جای دیگر یافت نمیشود؟
  • آیا استفاده از نرم افزار کلاس آنلاین شما راحت تر است و امکانات بهتری دارد؟

به طور مثال برگزاری کلاس آنلاین در رومیت، چه برای دانشجو چه مدرس، بسیار ساده تر از ادوبی کانکنت است. برای شرکت در کلاس آنلاین از طریق رومیت نیازی به نصب نرم افزار خاصی نیست و رومیت با زبان فارسی کاملا سازگاری دارد. با این اوصاف استفاده از رومیت برای برگزاری کلاس آنلاین یک مزیت محسوب می شود. برای استفاده رایگان از رومیت میتوانید از طریق این لینک اقدام کنید.

اگر ابتدا به یاد آورید چه دلایلی موجب شده چنین کلاسی را به راه اندازید، نیمی از راه را پیموده اید، و به زودی با روشن کردن دلایل موجهی برای جلب مشتری نیم دیگر راه را می پیمایید.

مشتریان احتمالی را نباید با اطلاعات زیاد گیج کرد فقط کافی است به آنها پیامی پربار، ابتکاری و هدفمند بدهید. قرار نیست تمام کلاس های آموزشگاه خود را با یک آگهی بازرگانی بفروشید! حواس پنجگانه تا حدی ظرفیت دریافت این اطلاعات را دارد. تمام توجه خود را روی چند جنبه ی مهم و اساسی متمرکز کنید و بگذارید مشتریان مجال درک پیام شما را پیدا کنند.

مخاطب خود را بشناسید

اگر نمی دانید مخاطب هدف شما چیست ، کاملاً غیرممکن است که بدانید چگونه دوره آنلاین خود را به بازار عرضه کنید.

با پاسخ دادن به سوالات زیر در مورد مخاطبان هدف خود شروع کنید:

  • دوست دارند کجا به صورت آنلاین گشت بزنند؟
  • چند ساله هستند؟
  • چه عواملی تصمیمات خرید آنها را تحت تأثیر قرار می دهد؟
  • چرا آنها به موضوع شما علاقه مند هستند؟
  • برای پرداختن به کدام نقاط درد نیاز به شما دارند؟
  • چقدر پول در می آورند؟
  • کجا زندگی می کنند؟
  • براساس تحقیقات خود لیستی از کیفیت ها و حقایق ایجاد کنید

برنامه تبلیغاتی خود را تنظیم کنید

بعد از اینکه مشخص کردید چرا مردم باید در کلاس شما شرکت کنند یا از خدمات منحصربه فرد شما بهره مند شوند، در حالی که فرض بر این است که شما بازار و خریداران اصلی را میشناسید، نوبت به تنظیم برنامه ی تبلیغاتی میرسد.

صرف نظر از مقدار پولی که خرج می کنید یا جایی که پول را صرف آن می کنید باید مطمئن باشید پیام بازرگانی شما راه خود را از بین هزاران پیام بازرگانی دیگره که هر روز مردم را هدف قرار می دهد، باز می کند. واضح و روشن ولی به شیوهای نو و ابتکاری پیامتان را بگویید. پیام باید طوری باشد که توجه مردم را جلب کند و در آنها انگیزه ی خرید ایجاد کند.

 

روميت را در اينستاگرام دنبال کنيد.

روميت را در تلگرام دنبال کنيد.

 



نظرات