وبینارمارکتینگ برای افزایش فروش دوره آنلاین

وبینارمارکتینگ_برای_افزایش_فروش_دوره_آنلاین

وبینارمارکتینگ یکی از محبوب‌ترین روش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای مختلف است که این روزها بیشتر از همیشه طرفدار دارد. اما این نوع بازاریابی با سایر روش‌های مارکتینگ تفاوت‌هایی دارد.

برای این‌که به هدفتان از بازاریابی برای دوره آنلاین و به‌شکل کلی، افزایش فروش دوره آنلاین برسید، باید مواردی را رعایت کنید. این موارد مخاطبان را برای خرید تشویق می‌کنند و به آن‌ها انگیزه می‌دهند. تصمیم گرفتیم در این مطلب به تعدادی از این نکات اشاره ‌کنیم. اگر به این موضوع علاقه دارید، تا انتها همراه ما بمانید.

ساختار وبینار برای افزایش فروش دوره آنلاین

زمان مناسب برای برگزاری وبینار حدود 45 الی 60 دقیقه است. در این بخش به شما تقسیم‌بندی مناسب زمان را برای رسیدن به بهترین نتیجه آموزش می‌دهیم.

1) آشنایی با مخاطبان (10-15 دقیقه قبل از زمان شروع وبینار)

  • صدا و تصویر را بررسی کنید.
  • به افرادی که زودتر در جلسه حاضر شده‌اند خوش‌آمد بگویید.
  • از آن‌ها بخواهید وبینارتان را در شبکه‌های اجتماعی خود تبلیغ کنند.

2) مقدمه (5 دقیقه)

  • خودتان را معرفی کنید.
  • مدیریت جلسه را به دست بگیرید.
  • درباره روند و اهداف وبینار صحبت کنید.

3) صحبت درباره برند (10 دقیقه)

  • برندتان را معرفی کنید.
  • از سختی‌های کارتان حرف بزنید.
  • تغییراتی را که برند شما در ایجاد آن‌ها نقش داشته است، بازگو کنید.
  • از نتیجه دستاوردهای خود صحبت کنید.

4) محتوای اصلی (30 دقیقه)

  • به وعده‌ای که برای وبینار داده‌اید عمل کنید.
  • مدارک، آمار و مثال‌ها را ارائه دهید.
  • مراحل رسیدن به هدف اصلی را بیان کنید.

5) فراهم کردن زمینه برای فروش

  • دوره آموزشی آنلاین خود را معرفی کنید.
  • فواید خرید آن را بازگو کنید.
  • قیمت دوره را بیان کنید.
  • بازخورد مشتری‌های قبلی را نشان دهید.
  • برای افزایش فروش دوره آنلاین به آن‌ها ضمانت بازگشت وجه درصورت پشیمانی یا نارضایتی، بدهید.
  • برای اولین مشتری‌های، پیشنهادهای خاصی را در نظر بگیرید.
  • آن‌ها را از نرم‌افزار کلاس آنلاین به صفحه پرداخت هدایت کنید.

6) پاسخ به سوالات

  • به سوال‌های مخاطبان پاسخ دهید.
  • از افرادی که خرید می‌کنند، تشکر کنید.
  • از همه برای وقتی که گذاشتند تشکر کنید و نرم‌افزار برگزاری وبینار را ببندید.

اشتباهی که مانع فروش دوره‌های آنلاین می‌شود

یکی از اشتباه‌های بزرگ افراد هنگام تصمیم به افزایش فروش دوره آنلاینشان، این است که می‌خواهند سریع افراد را مجبور به خرید کنند. این موضوع برای مخاطب خوشایند نیست و باعث می‌شود اعتمادش را از دست بدهد.

قبل از درخواست خرید باید چیزی را به مخاطبان ارائه دهید. برای مثال می‌توانید اطلاعات مفیدی را در زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید با آن‌ها به اشتراک بگذارید. بعد از این‌که اعتمادشان را جلب کردید، محصول یا خدماتتان را معرفی کرده و به آن‌ها انگیزه‌ای دهید تا از شما خرید کنند.

نکاتی برای افرایش فروش دوره آنلاین

این نکات به شما کمک می‌کنند از بازاریابی برای دوره آنلاین خود نتیجه بهتری؛ البته این نکات زمانی تاثیر خود را بیشتر نشان می‌دهند که در یک پلتفرم مناسب، اجرا شوند.

برای مثال، رومیت بستر مناسبی برای برگزاری کلاس آنلاین و وبینار است. رومیت با خدماتی که ارائه می‌دهد، امکان تشکیل کلاس‌ها و وبینارها را به‌سادگی برای مدرسان و سخنرانان فراهم می‌کند.

1) قبل از شروع ارائه دوربین را روشن کنید

حضور در سایت برگزاری وبینار و روشن کردن دوربین قبل از شروع جلسه، زمینه افزایش فروش دوره آنلاین را از همان ابتدا فراهم می‌کند. این کار باعث می‌شود مردم شما را تا حدودی بشناسند و احساس نزدیکی کنند.

قبل از بستن جلسه نیز چند دقیقه‌ای در پلتفرم برگزاری وبینار منتظر بمانید، با مخاطبان، خارج از موضوع وبینار صحبت کرده و به خاطر حضورشان از آن‌ها تشکر کنید.

2) به آن‌ها ضمانت دهید

بعد از عنوان قیمت در وبینار، می‌توانید با ضمانت بازگشت وجه برای مدت زمان مشخصی مخاطبان را بیشتر تشویق کنید تا دوره‌های شما را بخرند. ممکن است برخی افراد بعد از خرید پشیمان شوند و از این ضمانت استفاده کنند اما سودی که از افزایش میزان فروش به‌دست می‌آید، بیشتر است.

3) وبینار را ضبط کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش فروش دوره آنلاین ضبط کردن وبینار است. بخش عمده‌ای از خرید از سوی افرادی است که نسخه ضبط شده وبینار شما را تماشا می‌کنند. بنابراین حتما وبینارتان را ضبط کنید و آن را برای افرادی که در وبینار ثبت‌نام کرده‌ند، ایمیل کنید.

4) لینک صفحه پرداخت را تا انتهای وبینار روی صفحه قرار دهید

برخی افراد تا پایان وبینار بارها نظر خود را عوض می‌کنند و در نهایت تصمیم می‌گیرند دوره را بخرند. اگر زمانی که تصمیمشان برای خرید قطعی شده است لینک صفحه پرداخت را پیدا نکنند، این شما هستید که ضرر می‌کنید.

5) پیشنهادهای ویژه‌ای را برای خرید در زمان مشخص ارائه دهید

برای افزایش فروش دوره آنلاین به افرادی که بلافاصله بعد از وبینار دوره شما را می‌خرند، پیشنهاد ویژه‌ای را ارائه دهید. این پیشنهاد می‌تواند تخفیف برای خرید دوره‌های بعد یا مشاوره رایگان باشد. این کار در نهایت انگیزه مخاطبان را برای خرید، بیشتر می‌کند.

6) امکان خرید قسطی را برای آن‌ها فراهم کنید

بدون شک عده‌ای ممکن است تحت تاثیر وبیناری که برگزار کردید قرار بگیرند و تمایل داشته باشند دوره آموزشی شما را بخرند، اما توانایی پرداخت کل هزینه آن را در شرایط فعلی خود نداشته باشند. در این مواقع می‌توانید برای افزایش فروش دوره آنلاین خود، راهکارهایی مانند خرید قسطی را به آن‌ها پیشنهاد دهید.

7) لذت ببرید

از نشان دادن شخصیت خود در وبینار نترسید و سعی کنید رفتار دوستانه‌ای در طول دوره داشته باشید. هرچه بیشتر خودتان باشید، مخاطبانتان نیز بیشتر با شما ارتباط برقرار می‌کنند. از طرفی اگر شما از برگزاری وبینار خود لذت نبرید، آن‌ها هم تجربه مشابهی نخواهند داشت.

سخن نهایی

بازاریابی برای دوره آنلاین، یکی از اهداف اصلی برگزاری وبینار است. در این مطلب به نکاتی اشاره کردیم که به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کنند. اگر باز هم به کمک بیشتری نیاز دارید یا می‌خواهید از تیمی حرفه‌ای کمک بگیرید، خدمات مشاوره رایگان رومیت در اختیار شما است.

همچنین رومیت به‌عنوان یک پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین با ارائه اکانت رایگان، امکان تشکیل کلاس‌ها و وبینارهای باکیفیت را برایتان فراهم می‌کند.