وبینار مارکتینگ و نقش آن در بازاریابی

وبینار مارکتینگ و نقش آن در بازاریابی

آیا تابحال به مفهوم مارکتینگ و کاربرد آن در بازاریابی و جلب مشتری فکر کرده اید ؟

مارکتینگ به معنی ارتباط با مشتریان در مکان و زمان درست که شما باید در مکانی به  دنبال مشتریان بگردید که بیشترین زمانشان را در آنجا میگذرانند. این شیوه بازاریابی را می توان ابزاری مطمئن برای رشد تجارت و افزایش فروش دانست .آشنایی با شیوه ها و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند که مشتریان خود را در فضای اینترنت یافته و از این طریق بتوانید خدمات و محصولات خود را به مشتریان معرفی کنید و به رشد تجاری و افزایش فروش برسید.

حال سؤال این است چگونه می توان از این ابزار (اینترنت ) برای جلب مشتریان اینترنتی استفاده کرد؟

در این مقاله به شما خواهیم گفت چگونه از طریق وبینار مارکتینگ به تجارت خود رونق دهید. فراموش نکنید که شما می توانید محصولات خود را  در همه بسترهای دیجیتال نظیر شبکه های اجتماعی ،وبسایت ها ، موتورهای جستجو ، ایمیل و …تبلیغ  کنید .
اما برای آنکه به خوبی از عهده این کار برآیید باید از ابزارها و شیوه های تست شده و مفید استفاده کنید.

وبینار مارکتینگ،برگ برنده شما در بازاریابی

یکی از بهترین روش های تعامل با مخاطبان ، وبینار مارکتینگ است .این کار در واقع به معنای سمینار یا سخنرانی آنلاین است ، به شما امکان می دهد با مخاطبان خود به خوبی تعامل برقرار کنبد .شما در این روش می توانید  مخاطبان را جذب کرده و آنها را به مشتری تبدیل کنید و ارزش افزوده ایجاد کنید.یکی از راه های مورد استفاده شرکت ها برای دریافت  مخاطبان بیشتر استفاده از وبینار مارکتینگ است .
امروزه شرکت های زیادی بیش از هر زمان دیگر ، استفاده از اشتراک آنلاین اطلاعات ( وبینار ) را به عنوان یک استراتژی بازاریابی انتخاب کرده اند که بهترین روش برای معرفی محصولات آن شرکت است و از طریق وبینار مارکتینگ محصول جدید را معرفی کرده و در این جلسات مشتریان می توانند سوالاتشان را بپرسند، درست مثل  یک جلسه آزمایشی یا آموزشی . بازاریان به سرعت متوجه شدند  که این سرویس ها ( وبینار مارکتینگ ) ارزش افزوده ایجاد می کند . از این رو اکنون استفاده از وبینار برای تعامل با مشتریان معمول است.

نقش وبینارها در بازاریابی

وبینارها می توانند ابزاری عالی برای بازاریابان تجارت به تجارت   باشد.(B2B) امروزه وبنارها بخش بسیار مهمی در استراتژی های بازاریابی هستند .زیرا جای جلسات رودررو، رویدادها و نمایشگاه های تجاری حضوری را می گیرند.

اهداف بازار یابی در وبینار

  • ایجاد سرنخ ولیستی از مشتریان احتمالی

  • افزایش آگاهی از برند

  • برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و تحلیل محصول

  • پی بردن به نقاط ضعف و قوت محصول

  • جلب اعتماد مشتری و تبدیل او به مشتری وفادار

  • فروش بیشتر

با برگزاری یک وبینار مارکتینگ تخصصی مشتری هر زمان تصمیم بگیرد محصولی مشابه تولیدات شما را خریداری کند در قدم اول به سراغ شما می آید و شما می توانید به شرکت کنندگان راههای ارتباط با خود مثل صفحاتشان در شبکه های اجتماعی وسایت خود را معرفی کنید تا بیشتر از محتواهای تولید شده شما استفاده کنند وبا شما در ارتباط باشند.
همچنین در قالب یک وبینار می توانید چشم انداز جدیدی پیش چشم مشتریان قرار دهید تا بتوانند با دید باز تری شما و محصولاتی که ارائه می کنید را انتخاب کنند .

وبینار مارکتینگ چه چیزی نیست؟

با تعریفی که از وبینار مارکتینگ ارائه کردیم بسیاری ممکن است آن را با تبلیغات اشتباه بگیرند . هدف  مخاطب از شرکت در یک وبینار(سمینار آنلاین ) کسب آگاهی از آخرین اطلاعات در مورد یک موضوع است .تمام نکاتی که در جلسات بازاریابی حضوری باید رعایت شود هنگام برگزاری وبینار هم باید مورد توجه باشد .شماباید ضمن شناختی که از مشتری دارید موضوع مناسبی را انتخاب کنید ودر طول وبیناراطلاعات ارزشمندی را در اختیار شرکت کنندگان قرار دهید.

در ضمن با این اطلاعات می توانید هوشمندانه به مزایای محصولات و خدمات خود هم اشاره کنید.رمز شما دربرانگیختن حس کنجکاوی شرکت کنندگان نسبت به محصولات خودتان است وباید این حس را به آنها القا کنید که بی طرف هستید.هنگامی که تصمیم می گیرید یک وبینار مارکتینگ  برگزار کنید قبل از هر چیز باید بدانید قصد دارید به چیزی دست پیدا کنید و هر اقدامی انجام می دهید باید در این راستا برنامه ریزی شود.

 چرا صاحبان کسب و کار از وبینار استفاده می کنند ؟

وبینار یک ابزار کم هزینه است که به کمک اینترنت امکان دسترسی شما به مشتریان را در جایی فراهم می کند.برگزاری وبینار این حس را به مشتریان شما منتقل می کند که برای آن ها اهمیت قائل هستید و حاضرید دانش و تجربه خود را در اختیار آن ها قرار دهید.
حال شما برای برند سازی باید از هر فرصتی استفاده کنید.وبینار این امکان را به شما می دهد که برنامه های بازاریابی خود را در ابعاد گسترده و در حضور جمع زیادی از شرکت کنندگان پیاده کنید.
ومخاطبان وبینار بدون متحمل شدن هزینه و وقت  می توانند در رویداد شما حاضر شوند در صورتی که اگر قرار بود شما بخواهید کمپین تبلیغاتی را اجرا کنید باید هزینه زیادی متحمل شوید در حتای که با برگزاری یک وبینار بسیار مقرون به صرفه است.

چطور برای یک  کسب و کار وبینار برگزار کنیم؟

شما باید برای برگزاری وبینار هدف گذاری مشخصی داشته باشید تا جایگاه وبینار در بازاریابی شما مشخص باشد.آیا با برگزاری وبینار می خواهید تعداد بیشتری مشتری پیدا کنید یا هدف شما آگاه سازی از برند است یا هدف دیگری دارید؟
بسته به هدف گذاری که انجام می دهید باید برنامه برگزاری وبینار را مشخص کنید و بعد از آن موضوعی را پیدا کنید که برای مخاطبان جذاب باشد.
شیوه ی برگزاری وبینار هم بسیار مهم است وباید با هدف گذاری شما مطابقت داشته باشد.وبینار را می توان در قالب ارائه  یک مطلب آموزشی،پنل،جلسه پرسش و پاسخ و مصاحبه برگزار کرد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. پس از آن باید محتوای وبینار خود را آماده کنید وضمن مشورت با چند متخصص از کاربردی و جذاب بودن آن مطمئن شوید در نهایت پلتفرم ارائه وبینار خود را انتخاب کنید و به این ترتیب وارد فاز اجرایی شوید.

نکات طلایی در موفقیت وبینار مارکتینگ

  • وبینار خود را در زمان مناسب برگزار کنید که تمام علاقه مندان بتوانند در آن شرکت کنند.

  • طول مدت وبینار 45تا 60 دقیقه باشد که مخاطب از شرکت در آن خسته نشود.

  • فرصتی را برای پرسش و پاسخ در نظر بگیرید.

  • به کمک افراد متخصص و صاحب نام می توانید اثرگذاری وبینار را بیشتر کنید.

  • تمام محتوایی که ارائه می کنید باید با اهداف بازاریابی و فروش شما مطابقت داشته باشد

  • سعی کنید حس کنجکاوی شرکت کنندگان را تحریک کنید تا سعی کنند اطلاعات بیشتری را از برند شما به دست بیاورند

  • سعی کنید شرکت کنندگان را در بحث شرکت دهید و از نظر وتجربیات آن ها هم استفاده کنید

  • سعی نکنید بی عیب و نقص به نظر برسید یک فضای واقعی وصمیمانه ایجاد کنید که برای شرکت کنندگان باور پذیر باشد.

  • برای شرکت کنندگانی که در بحث شرکت می کنند جوایزی در نظر بگیرد تا فضای پرشورتری داشته باشید

  • چند هفته قبل از برگزاری وبیناردر پلتفرم های برگزاری ثبت نام کنید تا در روز رویداد برای اجرای کار به مشکل خاصی برنخورید

رومیت و خدمات  وبینار مارکتینگ

رومیت یک سامانه تخصصی برگزاری وبینار (سمینار آنلاین) است که امکانات خوبی را برای وبینار مارکتینگ در اختیار کسب و کار قرار داده است .
شما از طریق رومیت می توانید پشنهادهای تازه ایی را به مشتریان خود ارائه کنید واز آنها دعوت کنید برای تهیه محصولات شما یا افزایش آگاهی خود از محصولات شما به سایت و شبکه های اجتماعی شما مراجعه کنند. به این ترتیب می توانید مخاطبان جدید پیدا کنید و برای آنها  برنامه بازاریابی دقیقی را پیاده سازی کنید.

کلام آخر

اگر می خواهید کسب و کار خود را رونق  دهید یکی از کم هزینه ترین راهکارها برگزاری وبینار است،همین الان در سایت رومیت ثبت نام کنید و اولین وبینار (کلاس آنلاین ) خود را با ما تجربه کنید .