شرایط و قوانین
آخرین بروزرسانی این توافق نامه: 1400/02/23به رومیت خوش آمدید
شرایط و ضوابط مندرج در این توافقنامه همراه با فرم سفارش (در ادامه تشریح شده است) و سایر توافقنامههای دیگری که در بخش “توافقنامهها”ی رومیت ارایه گردیدهاند، در مجموع قرارداد کامل میان سایت رومیت(از این پس به اختصار “رومیت” نامیده میشود) و شخص حقیقی و یا حقوقی درخواستکننده خدمات که در فرم سفارش شناخته میگردد (از این پس به اختصار “مشتری” نامیده میشود) را تشکیل میدهند. این قرارداد بر کلیه خدمات، امکانات، وبسایتها و سرویسهای رومیت(از این پس به اختصار “خدمات” نامیده میشوند) که بر پایه محصولات رومیت به مشتری ارایه میگردند حاکم خواهد بود. در این توافقنامه “فرم سفارش” به معنای درخواست مکتوب مشتری یا سفارش الکترونیکی (که ممکن است از طریق ارسال ایمیل، پیام الکترونیکی، خرید آنلاین یا خرید به صورت به کارت به کارت و… ارایه گردد) جهت استفاده از خدمات رومیت است. با امضا و یا تایید الکترونیکی فرم سفارش، مشتری متعهد میگردد که این توافقنامه و سایر توافقنامههای رومیت را به دقت مطالعه نموده و با درک کامل و بهصورت آگاهانه موافقت خود را با تمامی مفاد آن (ها) اعلام مینماید. ایجاد حساب کاربری توسط مشتری و استفاده از هرگونه خدمات رومیت به منزله پذیرش و قبول کلیه توافقنامههای رومیت خواهد بود.
خدمات رومیت
مشتری می تواند با خدمات رومیت از فنآوری ارتباطات آنلاین برای برقراری ارتباطات زنده و برخط با مخاطبین، همکاران، کارکنان، دوستان و آشنایان خود و برگزاری جلسات کاری، تجاری و شخصی و به اشتراکگذاری اطلاعات، معرفی محصولات و خدمات خود، ارایه مستندات و… مطابق با مفاد ذکر شده در بخش 7 “استفاده های مجاز” همین توافقنامه بهرهبرداری نماید. رومیت خدمات خود را بر بستر شبکههای اینترانت داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران و اینترنت بینالمللی ارایه مینماید و خود تامینکننده این زیرساخت ها نیست. خدمات رومیت جایگزین سایر ابزارهای ارتباطی مانند شبکه سراسری مخابرات و شبکههای تلفن همراه نبوده بلکه به عنوان یک مکمل جهت همگانی نمودن فنآوری ارتباطات آنلاین فراهم گردیده است.
لایسنس و محدودیت ها
کلیه خدمات رومیت که در قالب سرویسهای مختلف در اختیار مشتری قرار میگیرند و یا در قبال خرید یک یا چند محصول رومیت برای مشتری بهصورت اختصاصی راهاندازی میگردند شامل شرایط و ضوابط زیر هستند:
- 1.2.
حقوق مالکیت خدمات
رومیت مالکیت خدمات خود را به مشتری واگذار نمینماید. خدمات رومیت تنها برای بهرهبرداری مشتری در چهارچوب قرارداد راهاندازی شده و هرگونه تولید مشابه، فروش مجدد و یا توزیع خدمات که خارج از ضوابط این قرارداد باشند شدیدا ممنوع بوده و منجر به مجازات مدنی و کیفری خواهد شد و متخلفین شدیدا تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.
- 2.2.
حقوق مالکیت معنوی
مشتری اطلاع دارد که خدمات و محصولات مرتبط با آن جزو دارایی های رومیت و موسسین آن بوده و مشمول قوانین حقوقی جمهوری اسلامی ایران هستند. ازاینرو مشتری حق هیچگونه دخل و تصرف در خدمات (مانند حذف کپی رایت، لوگو، عنوان، لینک و…) را ندارد. همچنین حق تغییر، ویرایش، واگذاری به غیر، مهندسی معکوس، تلاش برای دستیابی به کدهای اصلی (Source code) و یا de-compile محصولات و خدمات رومیت را ندارد.
- 3.2.
واگذاری خدمات به اشخاص ثالث
مشتری میتواند از خدمات رومیت به عنوان زیرساخت جهت توسعه فعالیتهای خود و کسب درآمد بهرهبرداری نماید و با امکانات فراهم شده از سوی رومیت ضمن مدیریت خدمات فراهم شده بخشی از آن را بهصورت کنترل شده و محدود در اختیار شخص ثالث حقیقی و یا حقوقی قرار دهد ولی حق واگذاری کل خدمات ارایهشده از سوی رومیت را به شخص ثالث حقیقی و یا حقوقی ندارد.
- 4.2.
حق بروزرسانی و ارتقای خدمات
مشتری میتواند از یک یا تمامی تغییرات خدمات که به منظور رفع مشکلات و بهبود عملکرد خدمات تحت عنوان “بهروزرسانی (Updates)” از سوی رومیت برای تمامی مشتریان عرضه میگردند در طی اشتراک خدمات رومیت بهصورت رایگان استفاده نماید. با این وجود رومیت بابت تغییرات خدمات که به منظور افزودن امکانات جدید، ارتقای امکانات فعلی و یا عرضه نسخه جدید خدمات که تحت عنوان “ارتقا (Upgrades)” از سوی رومیت عرضه میگردند، پیش از فراهم نمودن دسترسی مشتری به تغییرات مذکور مجاز به دریافت هزینه خواهد بود. مشتری آگاهی کامل دارد که رومیت ممکن است خدمات خود را به صلاحدید خود در هر زمان بهروزرسانی نماید و هیچگونه تعهدی مبنی بر اطلاعرسانی به مشتری در خصوص بهروزرسانیهای انجام شده نخواهد داشت.
- 5.2.
تعهدات مصرف کننده نهایی
مشتری تنها در خصوص محتوای رویدادها، حساب کاربری و هر آنچه در حین بهرهبرداری از خدمات رومیت منتقل و منتشر میگردد مسئول است. نحوه استفاده مشتری از خدمات رومیت مشمول مفاد این توافقنامه و تمامی قوانین، مقررات و آییننامههای حقوقی و قانونی منطقهای، استانی، کشوری (جمهوری اسلامی ایران) و بینالمللی خواهد بود که موارد زیر بخشی از این قوانین و مقررات هستند:
- پست، انتشار و فراهم نمودن دسترسی به هرگونه نرم افزار و یا فایلهای الکترونیکی و کامپیوتری که محتوی ویروس، تروجان، کرم و سایر برنامههای مخرب و مضر هستند اکیدا ممنوع است.
- استفاده از خدمات در راستای هرگونه هدف غیرقانونی (سیاسی، اخلاقی، اعتقادی، دینی، تجاری و…) مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران و قوانین بینالمللی اکیدا ممنوع است.
- استفاده از خدمات با هدف تلاش غیرقانونی برای دسترسی غیرمجاز به سیستمهای رایانه ای و تجهیزاتی که مشتری حق دسترسی به آنها را ندارد و یا دخالت و ایجاد اختلال در سایر شبکههای رایانهای و یا شبکههای مرتبط با خدمات اکیدا ممنوع است.
- تجاوز به حقوق کپی رایت، ثبت اختراع، علایم تجاری، اسرار تجاری، حقوق مالکیت، حقوق عمومی، حقوق شخصی اشخاص ثالث و یا انتشار و به اشتراکگذاری محتوایی که حق مالکیت آنها متعلق به مشتری نبوده و مجاز به انتشار و به اشتراکگذاری آنها نیست اکیدا ممنوع است.
- انتشار هرگونه محتوای غیرقانونی، مغایر با شئونات اسلامی، ضد دینی، آزاردهنده، افترا آمیز، توهینآمیز، نژادپرستانه، زشت و غیراخلاقی، سوء استفاده کننده، خشونتآمیز، تهدیدآمیز، رعبانگیز، مضر، مبتذل، ناپسند و رکیک و هرگونه مطالب قابل اعتراض اکیدا ممنوع است. مشتری موافقت خود را مبنی بر پذیرش مسئولیت استفاده کارکنان، مخاطبین، شرکای تجاری و تمامی افرادی که امکان بهرهبرداری از خدمات فراهم شده برای مشتری را دارند اعلام میدارد. ازاینرو رومیت درصورتیکه به دلایلی احساس نماید رفتار مشتری در حین بهرهبرداری از خدمات رومیت موجب نقض مفاد این توافقنامه گردیده است حق مسدود نمودن و یا غیرفعال کردن حساب کاربری مشتری و خدمات ارایه شده به ایشان را همراه با هرگونه اقدامی که به صلاحدید خود لازم و یا مناسب بداند را دارد.
- 6.2.
گذرواژه حساب کاربری
مشتری برای استفاده از خدمات فراهم شده توسط رومیت میبایست یک شماره موبایل و ایجاد حساب کاربری در سایت و یک گذرواژه برای دسترسی به این حساب کاربری را انتخاب نماید. رومیت هرگز ایمیلی مبنی بر درخواست ارایه نام کاربری و گذرواژه به مشتریان و کاربران خود ارسال نمی نماید. برای حفظ امنیت خدمات، مشتری میبایست نام کاربری و گذرواژه خود را کاملا محرمانه حفظ نماید. دسترسی به خدمات حفاظت شده با نام کاربری و رمز ورود تنها برای افراد مجاز که این اطلاعات را در اختیار داشته باشند فراهم گردیده است. مشتری مجاز به استفاده از حساب کاربری شخص دیگر نبوده و نباید مشخصات حساب کاربری خود را در اختیار شخص دیگری قرار دهد. رومیت مسئول خسارات ناشی از استفاده شخص ثالث از حساب کاربری مشتری (با آگاهی یا بدون آگاهی مشتری) نبوده و تمامی عواقب ناشی از آن متوجه مشتری خواهد بود. اگرچه مسئولیت خسارات ناشی از استفاده شخص ثالث از حساب کاربری مشتری که ممکن است متوجه رومیت و شرکای تجاری آن گردد بر عهده مشتری بوده و مورد دادخواست قانونی قرار خواهد گرفت. همچنین تلاش برای دسترسی به حساب کاربری و خدمات دیگران مورد پیگرد قانونی قرار گرفته و جزو جرایم رایانهای محسوب میگردد. مشتری متعهد میگردد از تمامی گذرواژههای خود با دقت حفاظت نماید چرا که مسئولیت هرگونه فعالیت و بهرهبرداری از خدمات رومیت متوجه صاحب حساب کاربری مربوطه (مشتری) است. مشتری متعهد میگردد هرگونه استفاده افراد ناشناس از حساب کاربری خود یا فعالیتهای مشکوک به نقض امنیت حساب کاربری که شامل سرقت اطلاعات حساب کاربری یا خطر انتشار این اطلاعات است را بلافاصله به رومیت اعلام نماید.
- 1.2.
هزینه ها و شرایط پرداخت
رومیت در قبال ارایه خدمات هزینههایی را بهصورت ماهیانه، سالیانه و یا پرداخت موردی از مشتری دریافت مینماید. این هزینهها در قالب صورتحسابهای آنلاین صادر شده و به روشهای مختلف (واریز به حساب، کارت به کارت، پرداخت آنلاین) توسط مشتری پرداخت میگردند. شرایط و ضوابط مالی رومیت به شرح زیر هستند:
- 1.3.
پرداخت آنلاین
در روشهای پرداخت آنلاین، مشتری به درگاههای مستقیم و واسط بانکی متصل شده و اطلاعات مالی مشتری به هیچ عنوان در اختیار رومیت قرار نمیگیرند. رومیت نهایت دقت و حساسیت را در انتخاب درگاههای بانکی در نظر میگیرد اما مسئولیت امنیت اطلاعات مالی مشتری به هیچ عنوان بر عهده رومیت نبوده و صاحبان درگاههای پرداخت الکترونیک بر اساس توافقنامههای خود میبایست پاسخگوی کاربران خود از جمله مشتری رومیت باشند. با این حال در صورت بروز هرگونه مشکل امنیتی، رومیت نهایت همکاری و مشارکت را با دستگاه های قضایی و قانونی مرتبط جهت رفع مشکل مشتری خواهد داشت.
- 2.3.
صورتحساب و فعال سازی خدمات
فعالسازی خدمات مورد تقاضای مشتری منوط به پرداخت هزینههای اعلام شده در قالب صورتحساب است و رومیت بدون پرداخت این هزینهها هیچ گونه تعهدی در خصوص ارایه خدمات به مشتری ندارد. مدت زمان لازم برای صدور صورتحساب پس از دریافت درخواست مکتوب مشتری (فرم سفارش، ایمیل، پیام الکترونیکی، خرید آنلاین و…) حداکثر 24 ساعت بوده و مهلت پرداخت صورتحساب 10 روزکاری است. در صورت عدم پرداخت صورتحساب در مهلت مقرر رومیت میتواند نسبت به تمدید صورتحساب صادر شده و یا صدور صورتحساب جدید اقدام نموده و در صورت نیاز بنا بر صلاحدید خود از ارایه خدمات به مشتری صرف نظر نماید.
- 3.3.
پرداخت و ارائه خدمات
پرداخت صورتحساب توسط مشتری هیچگونه تعهدی را مبنی بر ارایه خدمات برای رومیت به همراه نداشته و رومیت میتواند بنا بر صلاحدید خود (عدم احراز صلاحیت مشتری، احتمال سوء استفاده از خدمات، دستورالعمل مراجع قانونی و قضایی و…) هزینه پرداخت شده را به مشتری مرجوع نموده و از ارایه خدمات امتناع نماید.
- 4.3.
انصراف و بازگشت وجه
مشتری میتواند در هر زمان از دریافت خدمات رومیت انصراف دهد اما هزینه پرداخت شده به شرطی به مشتری مسترد خواهد شد که بیشتر از 48 ساعت از خرید خدمات (به غیر از خدمات وبینار) نگذشته باشد، در غیر این صورت به هیچ عنوان هزینه ای به مشتری مسترد نخواهد شد.
- 5.3.
ارتقا خدمات
مشتری میتواند در هر زمان نسبت به ارتقای خدمات خود درخواست نماید. در این صورت رومیت با در نظر گرفتن هزینه پرداخت شده توسط مشتری برای خدمات فعلی، میزان مصرف مشتری از خدمات فعلی و هزینه خدمات جدید مورد تقاضا، صورتحساب جدیدی را صادر مینماید که پس از پرداخت توسط مشتری، خدمات مورد تقاضا برای ایشان فعال خواهد شد.
- 6.3.
تمدید خدمات
هرگونه تاخیر در تمدید خدمات و یا عدم پرداخت صورتحساب صادر شده در مهلت مقرر، به منزله انصراف مشتری از دریافت خدمات بوده و رومیت مجاز به قطع دسترسیهای مشتری، مسدود نمودن حساب کاربری ایشان و توقف خدمات دریافت شده خواهد بود.
- 7.3.
تاخیر در تمدید خدمات
با قطع دسترسی مشتری به خدمات، مسدود شدن حساب کاربری و یا لغو عضویت در وبسایت رومیت، ممکن است نوع خدمات مشتری به سطح عمومی و رایگان کاهش یافته و یا به طور کامل قطع گردد و اطلاعاتی که مشتری در ارتباط با خدمات رومیت ذخیره نموده باشد به طور کامل توسط رومیت حذف شوند. رومیت در صورت توقف خدمات، قطع دسترسیها و حذف اطلاعات مشتری به دلیل شمول هر یک از مفاد توافقنامههای رومیت، هیچگونه مسئولیتی نسبت به نتایج آن نداشته و ملزم به پاسخگویی به مشتری و یا هر شخص ثالث دیگری نخواهد بود.
- 8.3.
لغو خدمات
با قطع دسترسی مشتری به خدمات، مسدود شدن حساب کاربری و یا لغو عضویت در وبسایت رومیت، ممکن است نوع خدمات مشتری به سطح عمومی و رایگان کاهش یافته و یا به طور کامل قطع گردد و اطلاعاتی که مشتری در ارتباط با خدمات رومیت ذخیره نموده باشد به طور کامل توسط رومیت حذف شوند. رومیت در صورت توقف خدمات، قطع دسترسیها و حذف اطلاعات مشتری به دلیل شمول هر یک از مفاد توافقنامههای رومیت، هیچگونه مسئولیتی نسبت به نتایج آن نداشته و ملزم به پاسخگویی به مشتری و یا هر شخص ثالث دیگری نخواهد بود.
- 9.3.
هزینه خدمات
رومیت در هر زمان مجاز به تغییر تعرفهها و افزایش یا کاهش هزینه خدمات خود است. این تغییرات در بخشهای مرتبط با وبسایت رومیت منعکس میگردد و مشتری در هر زمان میتواند با مراجعه به وبسایت از آخرین تغییرات تعرفهها مطلع گردد. تغییر تعرفهها در قرارداد فعلی مشتری اثری نداشته و در صورت تمدید خدمات و یا درخواست خدمات جدید مبنای صدور صورتحساب قرار خواهد گرفت.
- 1.3.
گارانتی و تضمین
رومیت تضمین مینماید که کلیه خدمات مندرج در این توافقنامه بهصورت کاملا حرفهای و تخصصی فراهم شده و منطبق با مستندات تهیه شده توسط رومیت و یا محتوای مندرج در وبسایت رومیت خواهد بود. روشهای عملیاتی نمودن تضمین رومیت در خصوص تعهدات مندرج در این توافقنامه برای مشتری و بر اساس صلاحدید رومیت میتواند فعالسازی مجدد خدمات و افزایش مدت آن بدون دریافت هزینه اضافی و یا توقف خدمات و فسق این توافقنامه در قبال بازپرداخت متناسب با هزینه اشتراک و خدمات پرداخت شده توسط مشتری باشد.
- 1.4.
کیفیت زیرساخت ارتباطی
مشتری اطلاع دارد که بخش عمده ای از خدمات رومیت بر بستر اینترنت ارایه شده و کیفیت این خدمات به زیرساخت ارتباطی فراهم شده توسط دولت جمهوری اسلامی ایران وابسته است. از این رو در صورت بروز هرگونه اختلال در بسترهای ارتباطی داخل و خارج از کشور، کیفیت اینترنت و اینترانت، شبکههای کابلی، رادیویی، بیسیم و مخابراتی و سایر عوامل خارج از کنترل رومیت، هیچگونه مسئولیتی متوجه رومیت نبوده و تا رفع عوامل مذکور کلیه اثرات ناشی از آن در خدمات رومیت غیرقابل اجتناب خواهند بود و شامل تضمین و گارانتی های خدمات نمیگردند. رومیت هیچگونه ادعایی در خصوص بیعیب و نقص بودن خدمات خود و عدم بروز خطاهای مقطعی و اختلالهای موردی در خدمات فراهم شده را ندارد.
- 2.4.
امکانات و قابلیت ها
رومیت به هیچ عنوان مدعی متناسب بودن امکانات و قابلیتهای خدمات با نیازهای مشتری نبوده و مشتری میبایست با استفاده از خدمات رایگان فراهمشده از سوی رومیت از کاربرد خدمات برای رفع نیازهای خود اطمینان حاصل نماید و لذا ارایه درخواست خدمات از سوی مشتری به منزله آگاهی کامل مشتری از امکانات و قابلیتهای خدمات رومیت خواهد بود و مسئولیتی در این خصوص بر عهده رومیت نخواهد بود.
- 3.4.
محتوا
مشتری اطلاع کامل دارد که مسئولیت هرگونه محتوا، فایل و اطلاعاتی که در حین بهرهبرداری از خدمات رومیت میان کاربران و مخاطبین مشتری ارسال و دریافت میگردند متوجه مشتری بوده و خسارات احتمالی وارد بر هر نوع سیستم رایانه ای و الکترونیکی و یا از دست دادن اطلاعات حاصل از دانلود و استفاده از محتوای ذکر شده بر عهده مشتری خواهد بود و رومیت هیچگونه نظارت و مسئولیتی در قبال موارد ذکر شده ندارد.
- 4.4.
حریم خصوصی
رومیت نهایت تلاش خود را برای حفظ حریم خصوصی مشتری و کاربران مشتری در محیط برگزاری رویدادها انجام داده و با ایجاد موانع امنیتی مانند نام کاربری و گذرواژه برای ورود به رویدادها، پیوندهای اختصاصی، اتاقهای مجازی مجزا، ایزوله نمودن ارتباطات میان اتاقها و رویدادها، ارایه پنل مدیریتی اختصاصی به هر مشتری و هرگونه ابزار و راهکار لازم در خصوص ارتقای امنیت و حفظ حریم خصوصی محیط رویدادها از ورود اشخاص ناشناس و غیرمجاز به خدمات مورد بهرهبرداری مشتری جلوگیری به عمل میآورد. با این حال از آنجاییکه صدور حق دسترسی به خدمات مشتری توسط مشتری مدیریت میگردد لذا رومیت هیچگونه مسئولیتی در خصوص سوء استفاده احتمالی اشخاص ثالث از خدمات مشتری با آگاهی یا بدون آگاهی مشتری نداشته و مشتری میبایست نهایت دقت و حساسیت را در استفاده صحیح از امکانات مدیریتی فراهم شده از سوی رومیت جهت بالا بردن امنیت محیط بهرهبرداری از خدمات را به کار گیرد. عدم انتشار بی رویه پیوندهای ورود به رویدادها، عدم انتشار نام کاربری و گذرواژه کاربران در بسترهای ناامن، تغییر پی در پی پیوندهای رویدادها و… از جمله تدابیر لازم برای حفظ امنیت خدمات رومیت از سوی مشتری هستند.
- 5.4.
انتشار محتوا
از آن جا که هدف مشتری در بهرهبرداری از خدمات رومیت برقراری ارتباط میان افراد مختلف و انتشار محتوا در قالب نوشتار، تصاویر، فیلم، اسلاید، صوت و… با اهداف آموزشی، مشاورهای و… است، رومیت امکان ضبط و ذخیرهسازی این محتوا را در انحصار مشتری قرار داده و وظیفه استفاده صحیح از این امکان و مدیریت آن بر عهده مشتری خواهد بود. مشتری اطلاع کامل دارد که با وجود فراهم نبودن امکان ذخیرهسازی و ضبط و نگهداری محتوای رویدادها برای کاربران عادی در محیط خدمات رومیت، همچنان امکان استفاده از برنامهها، محصولات و نرمافزارهای جانبی توسط مخاطبین و ذخیرهسازی و ضبط و نگهداری محتوای ارایه شده در رویدادها وجود داشته و قابل پیشگیری نیست. لذا در صورت انتشار آگاهانه یا غیرآگاهانه محتوای رویدادها توسط مشتری و یا شخص ثالث، رومیت هیچگونه مسئولیتی را بر عهده نداشته و عواقب ناشی از آن تماما متوجه مشتری خواهد بود.
- 6.4.
ضبط ویدیو
یکی از امکانات رومیت ضبط ویدیویی کلاس های آنلاین یا وبینار های مشتری می باشد که پردازش و بارگذاری ویدیو به صورت خودکار توسط سرور انجام میشود و ممکن است به دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری بارگذاری ویدیو با تاخیر یا اختلال مواجه شود و رومیت در این موضوع هیچ تعهدی و تضمینی بابت ویدیوهای ضبط شده مشتری ندارد. ویدیوهای ضبط شده حداکثر یک ماه پس از ضبط در سرورهای رومیت باقی میماند.
- 7.4.
مسئولیت خدمات
صرف نظر از موارد ذکر شده، تمامی اطلاعات، مستندات و خدمات فراهم شده از سوی رومیت بدون هیچ گونه گارانتی و تضمین ارایه شده است و مشتری صراحتا موافقت مینماید که از خدمات ارایه شده با مسئولیت و ریسک خود استفاده خواهد نمود.
- 1.4.
خدمات رومیت
مشتری میپذیرد که مسئولیت استفاده از خدمات رومیت تنها بر عهده وی بوده و در صورت بروز هرگونه خسارت مادی و معنوی به تجهیزات و یا اطلاعات مشتری که در نتیجه دسترسی یا استفاده از خدمات ما به وجود آید، هیچگونه مسئولیتی بر عهده رومیت نیست.
خدمات رومیت
مشتری موافقت مینماید که در صورت طرح هرگونه مسئولیت، دعاوی حقوقی و کیفری و هزینههای ناشی از آن که شامل دستمزد وکیل نیز میگردد در ارتباط با هرگونه شکایت، تقاضا و ادعای خسارت از سوی اشخاص ثالث که متوجه رومیت و کلیه کارکنان، کارمندان، مدیران، صاحبان، تامینکنندگان اطلاعات، نمایندگی ها و تمامی عوامل وابسته به رومیت گردد و به یکی از دلایل:
- تجاوز مشتری از حد و حدود مفاد مندرج در کلیه توافقنامههای رومیت
- هرگونه تقلب، فریبکاری و تحریف توسط مشتری
- ادعای نقض حقوق از سوی اشخاص ثالث بر اساس اطلاعات، دادهها، فایلها و محتوای منتشر شده از سوی مشتری
به وجود آمده باشد، همه حقوق کیفری و مدنی رومیت را به رسمیت شناخته و تمامی خسارات ناشی از آن را متقبل شده و غرامتهای اعلام شده از سوی رومیت را پرداخت نماید.
استفاده های مجاز
این توافقنامه به بیان سیاستهای مصارف قابل قبول خدمات رومیت توسط مشتریان، نمایندگیها و سایر اشخاص ثالث که به خدمات رومیت دسترسی دارند میپردازد. این لیست کامل نبوده و صرفا گویای نمونههایی از رفتارهای غیرقابل قبول از سوی رومیت است که میتوانند به شهرت رومیت و خدمات آن لطمه وارد نمایند و در بهرهبرداری از خدمات رومیت ممنوع هستند. راهنماییها و ممنوعیتهای بیان شده در این توافقنامه در استفاده از خدمات رومیت توسط مشتری میبایست به همان اندازه توسط کارکنان مشتری و هر شخص حقیقی و حقوقی دیگری که بهصورت مستقیم یا غیرستقیم و به واسطه مشتری به خدمات رومیت دسترسی پیدا نموده اند اعمال گردد. استفاده از خدمات رومیت به منزله مطالعه، آگاهی و پذیرش مشتری از تمامی مفاد این توافقنامه است و مشتری متعهد میگردد که کاربران و مخاطبین خود (مشتری) مطابق با مفاد این توافقنامه عمل خواهند نمود و در صورت نقض مفاد این توافقنامه توسط مشتری یا کاربران ایشان مسئولیت کامل عواقب ناشی از آن بر عهده مشتری است.
- 1.7.
رفتار عمومی
مشتری میبایست از خدمات رومیت در موارد مجاز اعلام شده استفاده نماید. مشتری مجاز به اختصاص، انتقال، توزیع، فروش، اجاره و فراهم نمودن دسترسی به خدمات رومیت برای هیچ شخص ثالث دیگری که جزو نمایندگان یا کارکنان خود نیست را ندارد مگر در مواردی که رسما و صراحتا به صورت مکتوب از سوی رومیت مجاز شناخته شده باشند. مشتری تنها مجاز به استفاده از خدمات رومیت در راستای اهداف قانونی و مطابق با این توافقنامه است.
- 2.7.
مسئولیت محتوا
رومیت هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای ایجاد شده، فراهم شده و یا منتشر شده توسط مشتری یا کاربران مشتری را بر عهده ندارد. رومیت هیچ گونه نظارت و سیستم کنترلی را برای محتوای مشتریان و کاربران آن ها که در رویدادها منتشر می گردند نداشته و مشتری در قبال موارد زیر بهطور کامل مسئول است:
- هرگونه محتوایی که توسط مشتری یا کاربران مشتری در بستر خدمات رومیت منتشر می گردند.
- انطباق محتوای منتشر شده با تمامی قوانین کپی رایت، انتشار و توزیع محتوا در جمهوری اسلامی ایران
- تهیه پشتیان از محتوای خود جهت ارایه به مراجع قانونی و قضایی در صورت وجود هرگونه شکایت و یا دستور قضایی
- 3.7.
محتوای نامناسب و غیرقانونی
مشتری نباید از خدمات رومیت برای انتقال، توزیع، انتشار و نگهداری هرگونه محتوایی که از سوی رومیت نامناسب اعلام گردیده است و یا بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران غیرقانونی، توهین آمیز، افترا آمیز، زشت و ناپسند، غیراخلاقی (پورن)، ضد دینی، نژادپرستانه و در تضاد با شرایط عمومی پذیرفته شده توسط جامعه اینترنتی باشد، استفاده نماید. مشتری موظف است اطمینان حاصل نماید که محتوای خود و کاربرانش هیچ یک از قوانین و آییننامههای داخلی و خارجی شامل و نه محدود به ضوابط انتشار محتوا، کدگذاری، صادرات و هرگونه حق و حقوق اشخاص ثالث را نقض نمینمایند. مشتری نمیبایست از خدمات رومیت برای انتشار محتوای حاوی ویروس، کرم، تورجان یا سایر برنامههای مخرب استفاده نماید.
- 4.7.
حریم خصوصی
نقض و یا تلاش برای نقض امنیت خدمات رومیت و یا هرنوع شبکه، سیستم، سرور و حساب کاربری اشخاص ثالث که شامل و نه محدود به موارد زیر میگردد از سوی مشتری و کاربران مشتری اکیدا ممنوع است:
- دسترسی به دیتا، اطلاعات، سرورها، حسابهای کاربری، بانکهای اطلاعاتی و…که مشتری مجاز به دسترسی به آنها نیست.
- جعل هویت پرسنل رومیت و یا استفاده از هرگونه هویت جعلی
- اقدام به کاوش، اسکن، تست و آنالیز آسیبپذیری سیستمها، شبکه، سرورها و نقض امنیت و سیستمهای احراز هویت
- اقدام به ایجاد اختلال، مداخله و غیرفعال نمودن خدمات هر یک از کاربران، سرورها و شبکهها شامل و نه محدود به حملات “overloading, “flooding,” “mail bombing,” “denial of service” و یا “Crashing”
- هرگونه اقدامی برای در اختیار گرفتن خدمات، حساب کاربری و اطلاعات شخصی سایر مشتریان و کاربران
- هرگونه اقدامی برای دور زدن یا تغییر سیستم مالی و صدور صورتحساب های خدمات نقض امنیت شبکه یا سیستمهای رومیت مشمول مسئولیت کیفری و یا مدنی است و متخلف شدیدا تحت پیگیرد قانونی قرار خواهد گرفت.
- 1.7.
حقوق و اقدامات رومیت
اگر مشتری از هرگونه محتوا یا فعالیتی که موجب نقض مفاد این توافقنامه یا سایر توافقنامههای رومیت میگردد مطلع شود، میبایست موضوع را بلافاصله به رومیت اعلام نموده و تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از توزیع و انتشار و نگهداری آن در خدمات رومیت را به کار گیرد. در صورتی که رومیت از هرگونه محتوا و یا فعالیتی که بنا بر تشخیص رومیت موجب نقض قوانین و مفاد توافقنامههای رومیت گردد آگاه شود میتواند بلافاصله دسترسی به آن محتوا را مسدود نموده، خدمات مرتبط با آن را متوقف و یا قطع کرده و هرگونه اقدام دیگری را که بنا بر صلاحدید خود لازم بداند انجام خواهد داد. تاکید میگردد ملاک تشخیص محتوا و اقدامات ناقض مفاد توافقنامهها صلاحدید رومیت است.
- 1.8.
مسدود سازی
رومیت حق توقف و یا مسدودسازی خدماتی را که ادامه آن ها منجر به نقض قوانین و وارد آمدن خسارت به خدمات، مشتریان و کاربران رومیت گردد را برای خود محفوظ می دارد.
- 2.8.
همکاری با مراجع قانونی
رومیت مجاز به همکاری با مراجع قانونی و اشخاص ثالث جهت انجام تحقیقات لازم در خصوص شناسایی عوامل متخلف بوده و میتواند هویت و اطلاعات شخصی افرادی را که در نقض قوانین و بروز خسارات مادی و معنوی مسئول میداند افشا نماید.
- 3.8.
پاسخگویی
رومیت پاسخگوی خسارات و عواقب ناشی از بهرهمندی حقوق محفوظ خود در توافقنامههای رومیت از جمله مسدود نمودن حساب کاربری مشتری، قطع دسترسی به خدمات رومیت و حذف اطلاعات ذخیره شده توسط مشتری به واسطه استفاده از خدمات که متوجه مشتری، کاربران و یا اشخاص ثالث میگردد نخواهد بود.
- 1.8.