14 نکته برای بازاریابی کلاس آنلاین (ویژه مدرسان و معلمان)

14 نکته برای بازاریابی کلاس آنلاین (ویژه مدرسان و معلمان)

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

وقتی شما تهیه کلاس آنلاین خود را به اتمام رساندید، اکنون موقع برداشتن قدم بعدی است. بعد از سر و کله زدن و تلاش های زیاد، ضبط و ویرایش محتوا را آماده کرده اید، پس قدم اولیه را برداشته اید. فقط یک مشکل وجود دارد، کلاس شما کامل شده است اما هیچکس از وجود آن اطلاعی ندارد. کلاس آنلاین مانند یک فیلم نیست که تیزر تبلیغاتی آن در سرتاسر شهر پخش شود. شما در یک دنیای واقعی زندگی می­کنید، جایی که باید در میان رقبای زیاد باید کلاس آنلاین خود باید بازاریابی و آن به فروش برسانید. اگر فراموش کرده­اید که استراتژی فروش ایجاد کنید، احساس بدی نداشته باشید. شما اولین کسی نیستید که برنامه مشخص برای ایجاد و فروش کلاس خود نداشته باشید، در  این مطلب برای بازاریابی به شما کمک خواهیم کرد. در این مقاله شما چندین راه برای بازاریابی کلاس آنلاین خود و افزایش فروش  یاد خواهید گرفت. 

 

تکنیک‌های بازاریابی برای دوره‌های آنلاین

 اولین استراتژی باید قبل از ایجاد کلاس اجرا شود مابقی می­توانند پس از انتشار کلاس آنلاین اجرا شوند. پس بیایید انجامش بدیم:

1.تصویری از دانش آموز ایده آل خود بسازید

این یک قدم مهم، قبل  از به کارگیری هر ترفندی در این لیست است. قبل از بازاریابی کلاس آنلاین، دانش آموز ایده آل خود را بشناسید. بازاریابی باید به گونه ای باشد که کاملا پاسخگو به نیازها، تمایلات و اهداف کاربران شما باشد. تصویر دانش آموز ایده‌آل شما نمایانگر دانش آموز مورد نظر شما است. حداقل یک پاراگراف در مورد آنچه که می­خواهید و انتظار دارید بنویسید و هنگامی که استراتژی بازاریابی را می­نویسید، آن را در ذهن داشته باشید.

2.ویژگی خاص کلاس خود را بشناسید

درباره­ی کلاس­ آنلاین‌های مربوط به حیطه کاریتان کمی تحقیق کنید، تا ببینید این کلاس ­ها شامل چه مواردی می شوند و کلاس را به چه طریق ارائه می­کنند. هدف اینجا این است تا شما تفاوت کلاس آنلاین خود را با دیگر کلاس­های موجود و رقبایتان ببینید. کلاس شما دارای چه مزیتی می­باشد که شما را خاص می­کند؟ چه امکانی می­توانید به کلاس خود اضافه کنید تا در رقابت پیشی بگیرید؟ به ویژگی خاص خود را ارزش بدهید و آن را به صفحه فروش و پیغام تبلیغاتی خود اضافه کنید.

3.قبل از شروع کلاس، از مخاطب خود نظر سنجی کنید

این مرحله بسیار مهم است برای اینکه به شما کمک می­کند تا مطمئن شوید بر اساس نیاز مخاطب، کلاس را طراحی می­کنید. اگر شما لیستی از مخاطبین خود از طریق تلگرام یا جای دیگری دارید از آن ها نظر سنجی به عمل بیاورید و بپرسید به چه موضوعی بییشتر علاقه مند هستند. دوره ی آموزشی را بر اساس خواسته آن ­ها بسازید نه آنچه در نظر شماست. مخاطب خود را در پروسه تشکیل کلاس، درگیر کنید. این کار یک پیش بینی کاری قبل از انتشار کلاس نیز به حساب می­آید. علاوه بر این شما می­توانید کلاس خود را ارزش گذاری کنید.

4. بر اساس کلمات کلیدی یک موضوع متقاعد کننده ایجاد کنید

برای یک لحظه تصور کنید به دنبال اطلاعاتی درباره موضوع خود هستید، از کدام کلمات برای جستجو استفاده می­کنید؟ برای مثال می­خواهید چگونگی طراحی لوگو را در فتوشاپ یاد بگیرید، شما این کلمات را سرچ می­کنید: در فتوشاپ چطور لوگو طراحی کنیم؟ یا جملاتی شبیه به این. از ابزارهایی مانندKeyword Planner وBuzzSumo  برای شناسایی محبوب ترین کلمات کلیدی مربوط به موضوعتان استفاده کنید و از این کلمات در تیتر خود استفاده کنید. این کار باعث می­شود کلاس آنلاین شما دقیقا در جایگاهی قرار بگیرد که دانش آموز با جستجو کلمات کلیدی به صفحه شما وارد شود.

5.از طریق وبلاگ دوره ­ی خود را معرفی کنید

وبلاگ یک جای عالی برای گسترش دادن کارتان است. مخصوصا اگر شما به طور منظم محتوای مربوط به حیطه کاریتان را منتشر می­کنید. اگر شما مقالاتی درباره‌ی موضوع کلاستان بنویسید، دانش آموزی که به مقاله شما رجوع کند به نوعی تبدیل به یک مشتری بالقوه برای کلاس شما می­شود. راه­های خوبی برای معرفی کلاس وجود دارد مثلا نوار بالایی وبسایت ، در آخر هر پست وبلاگ، یا در قسمت About Page  همچنین شما می­توانید  Sales Widget را برای کلاس خود ایجاد کنید و آن ها را در جای جای وبلاگ خود قرار دهید.

6. کانال یوتیوب YouTube خود را بسازید

یوتیوب دومین موتور پر بازدید در دنیا است. روزانه میلیون­ها نفر از مردم از عبارت (چگونه+… ) در جستجوی خود استفاده کنید. ویدیوهای یوتیوب حتی می­توانند رتبه بالاتری نسبت به وبسایت درنتیجه جستجو داشته باشند. پس هر چه سریعتر یک کانال یوتیوب مرتبط به موضوعتان بسازید و ویدیوهای متنوع بسازید و در یوتیوب بارگزاری کنید. همچنین هر ویدیو باید شامل لینک یا آدرس وبسایت شما باشد.

7. دانش آموزان وفادار را در صفحه فروش خود اضافه کنید

تایید اجتماعی در پروسه خرید و تصمیم گیری خریداران نقش مهمی ایفا می­کند. مردم حس خوبی ندارند از اینکه اولین خریدار یک بسته یا سرویس باشند. آن­ها می­خواهند بدانند اگر دیگران از محصولی خاص خرید کرده اند، چه تجربه ای در رابطه با آن دارند. به همین خاطر است که نظرات و توصیه­ها نقش مهمی ایفاء می­کنند. نظرات مثبت و توصیه­های دانش آموزانی که کلاس شما را گذرانده­اند را به صفحه اصلی فروش خود اضافه کنید. اگر تا کنون هیچ دانش آموزی نداشته اید، اجازه بدهید افرادی در مقابل کلاس رایگان، توصیه­هایی درباره­ی شما و کلاستان بنویسند.

8.یک لیست ایمیل بسازید

بیشتر مردم نیاز دارند تا در مورد شما و کارتان چندین و چند بار اطلاعات کسب کنند تا بتوانند تصمیم بگیرند که از شما خرید داشته باشند یا نه. افرادی که در لیست ایمیل شما وجود دارند را می­توانید از طریق فرستادن ترفندها و پیشنهادهایی مرتبط با موضوع کلاس خود، جلب کنید. هنگامی که شما به تدریج کلاس را گسترش دهید، آن­ها بیشتر مشتاق می­شوند تا در کلاس شما شرکت کنند زیراکه شما قبل از فروش برای آن­ها ارزش قائلید.

9. یک کلاس کوتاه رایگان برگزار کنید

شما می‌توانید با برگزاری یک وبینار یا کلاس آنلاین رایگان از دانش آموزان خود دعوت کنید تا در ادامه کلاس را دنبال کنند، اگر می­خواهید به عمق بهتری از درس دست پیدا کنید این استراتژی به مشتری بالقوه شما یک تجربه بدون ریسک ارائه می­دهد تا با خیال راحت در کلاس اصلی شما شرکت کنند.

10.در گروه­های مختلف و حتی دوستانه از کلاس خود صحبت کنید

گروه­­های مختلف راه خوبی برای تبلیغ کارتان است، به این صورت شما مرتبا  جلوی چشم مخاطب خود می­آیید. در مورد گروه­هایی که به موضوع شما مربوط است کمی تحقیق کنید، شما می­توانید مخاطب مورد نظرتان را در این گروه­ها پیدا کنید. همچنین می­توانید یک ارائه تهیه کنید اما باید توجه داشته باشید که ارائه شما باید فقط بیست درصد درباره­ی فروش و قیمت باشد.

11. یک ضمانت ارائه دهید

ضمانت دادن به دانش آموزان یک راه عالی برای افزایش میزان فروش است، زیرا که این کار ریسک را برای آنها کاهش می­دهد. ضمانت دادن، یک اعتماد دو طرفه ایجاد می­کند زیرا که تا از کیفیت دوره­های خود مطمئن نباشید، ضمانتی قرار نمی­دهید. حتی می­توانید یک ضمانت 30 روزه قرار بدهید که اگر از کیفیت راضی نبودند دوره ی شما را عودت کنند.

12.هزینه دوره­ ی خود را قسط بندی کنید

افرادی وجود دارند که خواهان کلاس­های شما هستند اما پول کافی ندارند. شما می­توانید با ارائه یک طرح پرداخت، هزینه کلاس­ها را در چندین ماه قسط­بندی کنید. برای مثال هزینه یک دوره­ی 6 ماهه را یکجا دریافت نکنید و آن را ماهیانه قرار دهید.

13.بلاگر هایی را پیدا کنید که درباره­ ی کلاس­هایتان صحبت کنند

بلاگرهایی در زمینه کاریتان پیدا کنید و نظر آن­ها را جویا شوید. یک پست وبلاگ با موج مثبت درباره­ی شما حقیقتا در افزایش مشتری کارساز است. یک راه خوب برای دریافت این پست­ها و نظرات، ارائه کلاس­هایتان به صورت رایگان است. حتی می­توانید برای هر مشتری که از طریق وبلاگ آن­ها وارد وبسایت می­شوند، یک کمیسیون قرار دهید.

14.کلاس­هایتان را به زبان دیگری برگزار کنید

اگر به زبان دیگری مسلط هستید، ایجاد کلاس­های فوق برنامه تاثیر به سزایی در فروش شما دارد. اما اگر تسلط شما کافی نیست، مجبور می­شوید فرد دیگری را برای این کار استخدام کنید. مترجم باید کلاس­­های شما را بازنویسی کند و صدایش را به زبان مورد نظر ضبط کنند.

کلام آخر

اگر قصد ایجاد دوره ها و کلاس آنلاین خود را دارید بعد از بازاریابی کلاس آنلاین باید از یک پلتفرم حرفه ای برای برگزاری وبینار یا کلاس آنلاین خود استفاده کنید و اگر  تا کنون هیچ پلتفرمی را انتخاب نکرده ­اید، پیشنهاد همیشگی ما به شما رومیت است. شما می­توانید برای مشاهده فضای کلاس و آشنایی با نحوه­ برگزاری کلاس آنلاین به صفحه اصلی رومیت مراجعه کنید و از قسمت تست رایگان با خدمات ما آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزاری وبینار، جلسات و آموزش های آنلاین موردی به کمک سرویس روزانه رومیت