فروش دوره آنلاین یکی از مهمترین بخهای کار است . هنگامی که قصد دارید هر پروژه ی کاری را شروع نمایید لازم است ابتدا دوراندازی از خود را تجسم نمایید تا بتوانید برای آن چه در آینده قرار است شوید آمادگی لازم را کسب نمایید. اما ایجاد یک دوره آنلاین تفاوت زیادی دارد. زمانی که می توانستید به مشتریان احتمالی خود تعهد دهید ارزش سرمایه گذاری دارند تمام شده بنابراین لازم است آن را به مشتریان خود ثابت کنید تا بتوانند از شما خریدهای بعدی را انجام دهند. در این محتوا قصد داریم به بررسی چند ناگفتنی در مورد دوره های آنلاین که کمتر جایی آن را شنیده اید بپردازیم امیدوارم با خواندن این محتوا زندگی کاری شما دگرگون شود.
اگر در مشاغل خدماتی کار می کنید مانند نصب دوربین مداربسته یا نقاشی و… یا محصولاتی برای ارائه دارید برگزاری کلاس آنلاین می تواند نقطه عطفی برای نشان دادن تبحر شما باشد. بنابراین شما با برگزاری وبینار آنلاین مب توانید وبینار مارکتینگ داشته باشید که در مقاله های قبل در مورد آن صحبت کردیم. می توان گفت اکثر رهبران و صاحبان مشاغل برنامه آموزش آنلاینی داشته اند که به ارزش دهی و اعتبار بخشی به آن ها کمک شده است. از سریع ترین روش های جذب دانش برای بازارهای جهانی و تاثیر و تنوع در درآمد می توان به ایجاد دوره آنلاین اشاره نمود. در این مقاله ، به چند راز ایجاد یک دوره آنلاین سودآور اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید. گرچه این به هیچ وجه لیست جامعی از تمام مواردی نیست که باید برای ایجاد یک دوره آنلاین موفق برنامه ریزی ، آماده و اجرا شود ، اما مهمترین نقاط عطف ایجاد دوره های آنلاین را برای شما فراهم می کند تا بتوانید قبل از شروع بدانید که چه انتظاری داشته باشید و چگونه خواهد بود.
مباحث دوره آنلاین باید مواردی باشند که شما و بقیه مردم آن را دوست دارند. اگر شما علاقه چندانی به یک موضوع خاص ندارید، اگر موضوع خود را نمیپسندید بهتر است شروع نکنید. احساس نکنید که باید یک حرفه در سطح درجه 1 را آموزش دهید. به مهارت ها ، استعدادها و تجربیات زندگی خود که تجربه کرده اید فکر کنید. پخت و پز، ظروف مورد علاقه خود ، طراحی داخلی، نوشتن داستان، غلبه بر مرگ یکی از عزیزان و.. این لیست بی پایان است اما زندگی و وجود شما همه سرنخ ها و پاسخ ها را به شما می دهد حتی اگر حرفه خاصی ندارید. برای کسب ایده بیشتر مطالعه مقاله زیر را به شما توصیه میکنیم.
به طور کلی می توان نتیجه گرفت اگر به موضوع خود علاقه دارید و در مباحث خود مهارت لازم را دارید تجربه (رسمی یا زندگی) پس این موضوع می تواند برای شما مفید باشد. در مقالات” روش های ایجاد تا کسب درآمد از دوره های آنلاین (قسمت اول) و قسمت دوم “، شما را با تمرینات عمیق در مورد کشف و انتخاب موضوع کامل دوره آنلاین خود راهنمایی می کنم. از این که موضوع این دوره تقاضای بالایی دارد مطمئن شوید
شخصی که روزها و هفته ها زمان خود را صرف ایجاد یک دوره آنلاین می کند تا فردی آن را خریداری کند لازم است بازار هدف و مشتری خود را کاملا از قبل شناسایی کرده باشد. هنگامی که موضوع دوره آنلاین خود را انتخاب کردید ، مرحله بعدی انجام تعدادی تست تحقیق در بازار است تا ببینید آیا تقاضای بازار دارد یا خیر.
بسیاری از مدرسان اشتباه می کنند و فکر می کنند اگر در زمینه موضوع دوره آنلاین آنها رقابت زیادی وجود دارد پس باید ایده دوره خود را تغییر دهند. اجازه ندهید ذهنیت محدود شما را عقب بیندازد. من احساس می کنم کتابهایی مانند “استراتژی اقیانوس آبی” (که اتفاقاً من آن را دوست دارم) باعث ترس بعضی از افراد از محبوبیت دوره های آنلاین بسیار محبوب شده است در حالی که هرچه محبوبیت بیشتری داشته باشند ، نشانه قوی بودن دوره شما بهتر است. بسیاری از رقابت های موضوعی در منطقه شما نشان می دهد که تقاضای زیادی در بازار برای ایده های انواع دوره وجود دارد و بنابراین ارزش بررسی بیشتر دارد. استراتژی های آزمایش بازار زیادی وجود دارد. اما سه مورد اصلی باید بررسی شوند که در زیر آن را ذکر خواهیم کرد:
آیا مردم در مورد آن صحبت می کنند؟
آیا مردم در مورد آن سوالات زیادی می پرسند؟
آیا در ارائه رقابت فاصله وجود دارد؟
اگر پاسخ شما به سه سوال بالا “بله” است و ایده شما شبیه به آنچه در حال حاضر وجود دارد متفاوت است ، پس شما یک ایده دوره دارید که احتمال پرفروش بودن را دارد. بسیاری از مدرسان اهمیت نتایج یادگیری را دست کم می گیرند. اگر این کار را برای دوره های آنلاین خود انجام ندهید ، می توانید اعتبار و تهدید خود را به شدت به خطر بیندازید چه رسد به اینکه روند ایجاد دوره یک روند ناامید کننده باشد. آیا می توانید پول خود را برای محصولی که نمی شناسید به شخصی که نمی دانید چه کاری برای شما انجام خواهد داد تحویل دهید؟ البته که نه. البته دادن سرفصل برای دوره کافی نیست. زیرا موضوعات را سربسته ارائه میدهد. اگر دانش آموزان شما نمی دانند دوره شما چگونه می تواند به آنها کمک کند ، بعید است در آن ثبت نام کنند. نتایج یادگیری با افعال قابل اندازه گیری به روشنی توضیح می دهد که یادگیرنده در پایان دوره شما قادر به انجام ، دانستن و احساس چه اموری خواهد شد.
آنها چه مهارت هایی را می توانند نشان دهند؟
آنها چه دانش جدیدی کسب خواهند کرد؟
آنها از چه احساساتی دور شده اند یا به کدام احساسات منتقل شده اند؟
داشتن نتایج یادگیری واضح همچنین تضمین می کند که فقط دانشجویانی که پاسخشان مثبت است می توانند به دوره شما بپیوندند. این به معنای تکمیل و رضایت بالاتر و درخواست های عودت کمتر است.
کلاس آنلاین خود را رایگان برگزار کنید!
اگر در وب سایت یا شبکه اجتماعی خود محصول یا خدمتی را به فروش میرسانید تنها یک دوره را در صفحه اصلی ایجاد نمایید و به فروش برسانید. آزمایش می تواند بهترین استراتژی بازاریابی الکترونیکی شما باشد. طبق نتایج و تجربیات ارائه محصولات کمتر و توضیحات جامع تر باعث شده فروش محصول افزایش یابد. تمرکز عامل مهمی برای افزایش فروش است. به جای راضی نمودن تمامی افرادی که به سایت شما مراجعه می کنند و ارائه تعداد زیادی محصول لازم است به یک محصول توجه داشته باشید و در کنار آن محصولات مرتبط ارائه دهید. اگر تعداد زیادی محصول دارید لازم نیست آن را متوقف کنید شما می توانید این محصول را از طریق صفحات دیگر و با استفاده از پیشنهادات ویژه به مشتری ارائه دهید.
شاید شما بگویید که مزیت صداقت در فروش بر کسی پوشیده نیست ولی من خدمت شما اعلام می نمایم “دانستن یک موضوع و انجام ندادن هیچ فعالیتی در آن خصوص؛ بسیار بدتر از این است که شما هیچ اطلاعاتی در مورد آن موضوع نداشته باشید” اگر یک دوره برای فروش دارید و به این امر آگاهی دارید که باید در ارائه اطلاعات صادقانه عمل کنید اما در یک امر کمی تغییرات اعمال کنید. در نتیجه همین سوالات کوچک موجب می شود صداقت را زیر پا بگذارید و محصولی که در فروشگاه آنلاین خود میفروشید محصولی نباشد که او دریافت می کند در نتیجه این کار باعث ی اعتباری محصول و تخریب برند شما می شود. صداقت و روراستی و پاسخگو بودن می تواند پرسونای خوبی از شما در ذهن مخاطب به جای بگذارد.
با استفاده از افزونه ی تبلیغاتی (Ad Extension) کلیک بیشتری دریافت کنید
اگر تمایل دارید محصول خود را بفروشید از افزونه های تبلیغاتی می توانید استفاده کنید. این قابلیت رایگان است و موجب می شود محصولات شما بیشتر دیده شوند و کلیک روی محصولات در گوگل بیشتر شود. این امر باعث بهبود صفحه شما در نتایج می شود.
رضایت مشتریان را در معرض دید قرار دهید
در زمینه ی فروشگاه های آنلاین، بازخورد های مثبت و آمار رضایتمندی مشتری ها یکی از کارآمد ترین ابزار برای ایجاد اعتماد و فروش بیشتر است. در نظر داشته باشید که اعتماد مشتری های شما به نظر مشتری های دیگر خیلی راحت شکل می گیرد؛ این موضوع امر فروش را برای شما راحتتر میکند. پس همیشه تجربه های محصولی مشتریان خود را در معرض دید قرار دهید.
برای بازدیدکنندگان فروشگاه خود احساس ضرورت ایجاد کنید
برای ارائه کلاس آنلاین و این که چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید صادق باشید. اما این احساسات نباید روی مخاطبان شما تاثیر بگذارد. تجربه نشان داده است که مردم به آموزش های ضروری خود پاسخ مثبت می دهند. اگر بتوانید احساس ضرورت را به مشتری خود انتقال دهید می توانید بازدیدکنندگان را به مشتری خود تبدیل نمایید. در قیسمت های اولیه این محتوا به انتخاب موضوع دوره پرداختیم. به عنوان مثال در مورد ایجاد احساس ضرورت نام برد؛ طرح های تخفیفاتی زمان دار است (مثلا 20 درصد تخفیف فقط تا دوشنبه)
ضمانت دوره به صورت قانونی
هنگامی که برای محصول خود ضمانت ارائه می دهید کاربران شما با اطمینان بیشتری اقدام به خرید می کنند. یکی دیگر از روش های تضمین نماد اعتماد الکترونیک است که می توانید در پایین فروشگاه مشاهده نمایید. این کار باعث می شود ناخودآگاه ترس از کلاهبرداری در شما از بین می رود. مخاطبان شما به تضمین نیاز دارند، پس محصولات و فروشگاه خود را ضمانت کنید.
روند خرید را راحت و بدون دردسر
سادگی و روند ساده مراحل خرید یکی از راه های افزایش فروش است. هر چه این مراحل ساده تر و راحتتر باشد، خرید مشتری از شما راحتتر می شود. پس همیشه این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید.
محصول رایگان یکی از روش هایی است که شما و محصول شما را در ذهن مشتری حک میکند. وقتی شما در ذهن مخاطب خاطره ای خوش به جا بگذارید خرید امروز و تکرار خرید فردا را به دست خواهید آورد.
دسته بندی مشتریان واقعی و احتمالی خود را بر اساس شخصیت
به عنوان صاحب یک فروشگاه اینترنتی باید بدانید مشتری های دقیق محصولات شما چه قشری از جامعه هستند؟ چطور لباس می پوشند؟ وضع اقتصادی آن ها چطور است؟ از چه محصولاتی خوششان می آید؟ امروزی فکر میکنند؟ به تکنولوژی علاقه مندند و… وقتی شما به این سوالات جواب دادید می توانید استراتژی های کاری خود را با دقت تر و موثر تر بنویسید.
هوشمندانه محصولات خود را قیمت گذاری کنید
با استفاده از استراتژی قیمت گذاری شما قادر خواهید بود مشتری را در وب سایت خود حفظ نمایید. به عنوان مثال فرض کنید که قصد فروش دوره به قیمت 200000 تومان را دارید؛ به جای اینکه مستقیماً محصول خود را بفروشید از دو محصول دیگر به عنوان اهرم استفاده کنید. به این صورت که دو محصول با قیمت های 50000 تومان و یکی با قیمت 40000 تومان می توانند باعث به فروش رفتن دوره آنلاین 200000 تومانی شما شوند. (کاری که اغلب رستوران ها انجام می دهند)
بهینه سازی سایت خود برای موبایل
وقتی این کار را انجام دادید می توانید با صدای بلند اعلام کنید: همه وقت و همه جا میتوانید از من خرید کنید. از طرفی بیشتر از 60 درصد از کاربران اینترنت با تلفن همراه خود در سایت ها خرید می کنند.