مزایای برگزاری وبینار رایگان برای کسب و کارها

وبینار رایگان

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

یکی از بهترین روش‌های ترغیب مشتریان برای خرید محصولات و خدمات شما، ارائه یک نمونه رایگان به آن‌هاست. به عنوان مثال یک عسل فروش می‌تواند به مشتریانی که به مغازه‌اش می‌روند، مقداری عسل به عنوان نمونه برای چشیدن بدهد. ممکن است تصور کنید امکان ارائه نمونه در فضای آنلاین و دیجیتال وجود ندارد، اما حتی در این فضا هم می‌توان نمونه کارها را به مشتریان ارائه داد. وبینار رایگان برای کسب و کار شما یکی از روش‌هایی است که به شما کمک می‌کند خدماتتان را به عنوان نمونه ارائه بدهید. مزایای برگزاری وبینار رایگان برای کسب و کارهای آموزشی مشخص است، اما وبینار مارکتینگ برای سایر بیزینس‌های آنلاین هم مزیت‌های بسیاری به همراه دارد. در این مقاله ۷ مزیت برگزاری وبینار رایگان برای کسب و کارها را بررسی می‌کنیم.

1) وبینار رایگان ارزش افزوده به مشتریان می‌دهد

ارزش آفرینی را باید از مهم‌ترین مزایای وبینار رایگان برای کسب و کارها بدانیم که آن‌ها را ترغیب به استفاده از آن می‌کند. وبینارها با انتشار ویدئو متفاوت هستند؛ چون اگر آن‌ها را به‌درستی برگزار کنید، می‌توانید تا ساعت‌ها مخاطب خود را درگیر کنید.  در نگاه اول به نظر می‌رسد ایجاد ارزش افزوده تنها به نفع مشتری است، اما اگر دقیق‌تر بررسی کنید متوجه خواهید شد مشتریانی که به صورت رایگان مزیتی از شما به دست می‌آورند، احتمالا بعدا هم محصولاتتان را می‌خرند و هزینه را می‌پردازند.

علاوه بر این، در وبینار، مخاطب شما می‌تواند سوال بپرسد و در حین آموزش، بازخورد لحظه‌ای دریافت کند. اگر از نرم‌افزار کلاس آنلاین برای تدریس دوره خود استفاده می‌کنید،  شما هم می‌توانید از شاگردانتان سوال بپرسید و نحوه ادامه تدریس را براساس نیاز آن‌ها پیش ببرید.

اجاره بیگ بلوباتن

2) برگزاری وبینار رایگان برای کسب و کارها تخصص شما را نشان می‌دهد

وبینارتان رایگان است؟ واقعا چه اهمیتی دارد؟ رایگان بودن به این معنا است که مخاطب شما برای آگاهی از محتوای وبینار، نیازی به پرداخت هزینه ندارد. او فقط باید برای شرکت در آن ثبت نام کند، تاریخ شرکت در پلتفرم برگزاری وبینار را به یاد داشته باشد و مدتی از وقت خود را در اختیار شما قرار دهد. او تمام این کارها را انجام می‌دهد تا به صحبت‌های شما در مورد موضوعی خاص گوش کند. اگر متوجه شود در حوزه کاری خودتان تخصص دارید،‌ به شما اعتماد می‌کند و با احتمال بیشتری از خدمات و محصولات شما استفاده خواهد کرد.

3) می‌توانید حجم فروشتان را افزایش دهید

با برگزاری وبینار رایگان و انتخاب موضوع مناسب، می‌توانید محصول خود را بفروشید. بسیاری از کسب‌وکارها هنگام استفاده از نرم‌افزار برگزاری وبینار، ابتدا آموزش می‌دهند و بعد می‌فروشند. اما در واقع، بهترین وبینارها همزمان با آموزش، محصولشان را می‌فروشند. ارتباط دادن وبینار به خدمات و محصولاتی که سازمان شما ارائه می‌دهد، جزو استراتژی‌هایی مهمی است که باید به آن دقت داشته باشید و برایش برنامه‌ریزی کنید. در طول وبینار مخاطب را به گونه‌ای هدایت کنید تا در نهایت متوجه شود به آنچه شما ارائه می‌دهید،‌ نیاز دارد.

افزایش فروش با برگزاری وبینار رایگان
افزایش فروش با وبینار

اگر می‌خواهید از مزایای وبینار رایگان برای کسب و کار بهره ببرید، محتوای شما باید نحوه حل مشکلی را نشان دهد و ارزش‌آفرین باشد. باید به کمک محتوا چیزی را که مخاطبتان می‌خواهد، به او آموزش دهید. آن چیز، محصول شما است و زمانی که پیشنهاد فروش آن را می‌دهید، احتمالا همه مخاطبانتان می‌خواهند آن را بخرند. به یاد داشته باشید مزایای وبینار رایگان تنها در صورتی نمایان می‌شود که شما اطلاعات کاربردی در اختیار مخاطب قرار دهید؛ ویدیوهایی که از ابتدا تا انتها روی تبلیغات مانور می‌دهند و ارزشی برای مخاطب ایجاد نمی‌کنند، به عنوان یک وبینار موفق نخواهند بود.

اجاره ادوبی کانکت

4) می‌توانید با صدها نفر از جاهای مختلف دنیا ارتباط برقرار کنید

از بزرگترین مزایای وبینار رایگان برای کسب و کارها این است که می‌توانید به‌ صورت مجازی و به کمک اینترنت با صدها نفر گفتگو کنید. بدون تردید گفتگوی تک‌نفره با مشتری بالقوه بهترین روش برای کسب مشتری جدید برای کسب‌وکارتان است. اما آیا می‌توانید به تمام دنیا سفر کنید و این جلسات تک‌نفره را ترتیب دهید؟ برگزاری وبینار رایگان از راه دور اجازه می‌دهد در یک بازه زمانی مشخص با صدها نفر ارتباط داشته باشید، بدون اینکه میز کارتان را ترک کنید. بهتر است در حین ارائه وبینار برای ارتباط‌سازی با مخاطب هم برنامه‌ریزی کنید.

5) وبینار رایگان، مخاطب شما را درگیر نگه می‌دارد

وبینارها به دو دلیل مهم به عنوان یک روش موثر برای بازاریابی در نظر گرفته می‌شوند. دلیل اول این است که زنده برگزار می‌شوند. اگر مخاطب شما دیر در وبینار شرکت کند، بخشی از آن را از دست می‌دهد. همین موضوع می‌تواند یکی از مزایای وبینار رایگان برای کسب و کارها باشد؛ چون افراد ترس از دست دادن اطلاعات را دارند و سعی می‌کنند به‌موقع در وبینار شرکت کنند تا آن را از دست ندهند. دلیل دوم اهمیت این روش مارکتینگ، تعامل مستقیم آن با مخاطبان است. تعداد محدودی از روش‌های بازاریابی هستند که این ویژگی را دارند.

با برگزاری وبینار رایگان به مخاطب خود اجازه صحبت می‌دهید. او می‌تواند با شما گفتگو کند، نظر خود را بگوید، سوال بپرسد، به سوال‌ها پاسخ دهد و با روش‌های مختلف با شما تعامل داشته باشد. زمانی که از فردی سوال بپرسید و با او در مورد موضوع آموزش صحبت کنید، او بیشتر درگیر خواهد شد و روی موضوع تمرکز می‌کند.

سرویس آزمون آنلاین

6) به ایجاد سرنخ‌های فروش جدید کمک می‌کند

تقریبا موفقیت هر شرکتی در گروی ایجاد سرنخ‌های فروش است. یکی از مزایای وبینار رایگان برای کسب و کارها جذب افراد جدید، ایجاد سرنخ‌های فروش جدید و در نهایت تبدیل آن‌ها به مشتریان جدید است. اکثر وبینارها به ثبت‌نام نیاز دارند؛ بنابراین افراد باید نام، ایمیل و گاهی اطلاعاتی چون شماره تلفن خود را ثبت کنند. آن‌ها خودشان را فردی علاقه‌مند به آموزش شما نشان می‌دهند و دوست دارند اطلاعات بیشتری از آن داشته باشند؛ بنابراین سرنخ‌های فروش جدیدی هستند که به احتمال زیاد محصولتان را خواهند خرید.

7) به کمک وبینار می‌توانید روابط جدیدی شکل دهید

ارتباط سازی در وبینار رایگان
ارتباط‌سازی در وبینار رایگان

معمولا اولین گام در فروش، مربوط به آموزش است. از مزایای وبینار رایگان برای کسب و کارها این است که به شما فرصت می‌دهد اطلاعات سرنخ‌های فروش خود را بالا ببرید و به آن‌ها نشان بدهید محصول شما ارزشمند و با سایر رقبا تفاوت دارد. وبینارها شرایط برقراری ارتباط را برای مخاطبانتان فراهم می‌کنند و شما می‌توانید با آن‌ها رابطه‌ای تازه را شکل دهید و گفتگوهای لحظه‌ای داشته باشید. به کمک برگزاری وبینار رایگان می‌توانید روی افرادی که برای اولین بار با شما آشنا می‌شوند، تاثیر خوبی بگذارید.

کلام آخر؛ برای وبینار رایگان برنامه‌ریزی کنید

برگزاری وبینار به صورت رایگان تنها در صورتی مزیت‌های بسیاری برای کسب و کار شما دارد که به صورت برنامه‌ریزی شده اجرا شود. اگر بدون چیدن استراتژی و برنامه قبلی وبینار برگزار کنید، نه تنها هیچ دستاوردی نخواهید داشت، بلکه سرخورده می‌شوید و ممکن است وبینار مارکتینگ را به عنوان یک روش غیرموثر برای بازاریابی در نظر بگیرید. ما در رومیت سرویس‌های بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت را برای برگزاری وبینار آنلاین ارائه می‌دهیم. در وبلاگ مجموعه نیز آنچه باید درباره برگزاری وبینارها و کلاس‌های آنلاین بدانید را آموزش می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزاری وبینار، جلسات و آموزش های آنلاین موردی به کمک سرویس روزانه رومیت