چگونه موضوعات جذاب برای برگزاری وبینار انتخاب کنیم؟

چگونه موضوعات جذاب برای برگزاری وبینار ایجاد کنیم؟

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

 وبینارها به یکی از محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال در بین شرکت‌ها تبدیل شده‌اند. برگزاری وبینار باعث ایجاد تعامل و گفت‌وگوی بیشتر میان مشتری‌ها و افراد یا شرکت‌ها می‌شود. برای دستیابی به نتایج خوب، بسیار مهم است که موضوعات وبینار را متناسب با نیاز حوزه کاری انتخاب کنید.

چرا انتخاب موضوع وبینار بسیار مهم است ؟

موضوع وبینار باید جذاب باشد و کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد. به‌این‌ترتیب، افراد تمایل دارند وبینار را تا انتها دنبال کنند و محتوای آن را با افراد بیشتری به اشتراک بگذارند. حال، اگر موضوعات با علایق مخاطبان همسو نباشد، به‌احتمال زیاد موفق نخواهد بود. آیا دوست دارید نحوه انتخاب صحیح موضوعات برگزاری وبینار و بهبود در روند برگزاری این وبینارها را بیاموزید؟ پس به خواندن این مقاله ادامه دهید. در این مقاله ما به بررسی روش‌های صحیح برای برگزاری و انتخاب اصولی موضوعات و طرح محتوای یک وبینار حرفه‌ای می‌پردازیم.

نحوه صحیح انتخاب یک موضوع برگزاری وبینار

نکته اول برای یافتن موضوعات و برگزاری وبینار پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط است. باید این موارد را تشخیص داده و در طول وبینار از آن استفاده کنید. کلمات کلیدی اصطلاحاتی هستند که مخاطبان شما بیشتر از همه برای گرفتن جواب سولات و یافتن راه‌حل برای مشکلات خود استفاده می‌کنند. گوگل، بزرگ‌ترین موتور جستجوی آنلاین، از کلمات کلیدی تایپ شده استفاده می‌کند تا به افرادی که در حال جستجو هستند، صفحات حاوی موضوع مورد جستجو را ارائه دهد. اولین وب‌سایت‌هایی که در نتایج ظاهر می‌شوند، آن‌هایی هستند که محتوای مرتبط‌‌تری دارند و بنابراین تعداد بازدیدهای بیشتری را به دست می‌آورند. در استراتژی بازاریابی، کلمات کلیدی عناصر استراتژیک بسیار مهمی هستند. از طریق این اصطلاحات (کلمات) است که مشتریان احتمالی می‌توانند کسب‌وکار شما را در وب پیدا کنند. برای انتخاب مناسب‌ترین کلمات کلیدی برای وبینار خود، مهم است که بدانید کدام عبارات بیشتر توسط مخاطبان شما جستجو می‌شود. هنگام انجام این جستجو، جنبه‌های خاصی باید در نظر گرفته شود، مانند حجم جستجوها، موقعیت فعلی، قصد خرید و موارد دیگر. ابزار گوگل یک راه عالی و ساده برای یافتن عباراتی است که بیشتر توسط یک دسته مخاطب خاص جستجو شده‌اند.

  • میزان تسلط بر موضوع انتخابی
  • خودتان را جای مخاطب قراردهید .اگر به موضوع تسلط داشته باشید مطلب عمیقتر و کاربردی تر ارائه می دهید.
  • نیازسنجی مخاطبان
  • باید بتواند به سوالات کاربران پاسخ دهد،برای مشکلاتشان راه‌حل ارائه کند و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد؛ بنابراین، دانستن نیازهای مخاطبان بسیار مهم است.
  • موضوع وبینار رقبای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید
  • هیچ‌وقت موضوعات رقبای خود را کپی نکنید.شما باید موضوعاتی را پیدا کنید که رقبا فراموش کرده‌اند به آنها بپردازند 
  •  سعی کنید بفهمید که کدام موضوعات بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب کرده‌اند

بررسی فضای مجازی برای موضوع وبینار

در پست‌ها، خواه متن، تصویر یا ویدئو باشد، از دنبال‌کننده‌های خود بپرسید که کدام موضوع جالب‌تر است یا دوست دارند کدام موضوعات در یک وبینار پوشش داده شود. یادگیری از تجربیات گذشته خود

تجزیه‌وتحلیل محتوایی که قبلاً تولید شده است به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامانده را شناسایی کنید و به آنها بپردازید.

تسلط بر موضوع

نکته بعدی این است که موضوعی را برای برگزاری وبینار انتخاب کنید که به آن تسلط دارید؛ هنگام تعریف موضوع وبینار، به موضوعی بپردازید که به آن تسلط کافی دارید. به‌این‌ترتیب، شانس ارائه محتوای مرتبط‌تر و عمیق‌تر را برای خود بیشتر می‌کنید و از لغزش‌های احتمالی یا ارائه اطلاعات نادرست جلوگیری می‌کنید. در ادامه، موضوع را مطالعه کنید و خود را جای مخاطب بگذارید و برای لحظه‌ای به‌جای او فکر کنید. از خود بپرسید مخاطب من چه چیزی ممکن است بپرسد؟ در مورد این موضوع چه چیزی می‌خواهد بداند؟ اگر موضوعی را که بر آن تسلط کافی دارید، انتخاب کنید می‌توانید به‌راحتی صحبت کنید و پاسخ مخاطب را بدون تعلل بدهید. به این‌ترتیب، مخاطبان مایل به تماشای ویدیو‌های بعدی شما نیز خواهند بود.

نیازسنجی مخاطبان

نیازهای مخاطبان خود را برای برگزاری وبینار شناسایی کنید. کسانی که با بازاریابی درون‌گرا و بازاریابی محتوا کار می‌کنند، می‌دانند که برای جذب مخاطب، باید در مورد چیزهایی که به آنها علاقه دارند، صحبت کنید. هنگام انتخاب موضوعات وبینار نیز روند کار به همین شکل است. یک استراتژی درست برای تولید محتوای ویدئویی نیاز به ارائه چیزی ارزشمند به مخاطب دارد که بتواند به سوالات آنها پاسخ دهد، برای مشکلاتشان راه‌حل ارائه کند و کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشد؛ بنابراین، دانستن نیازهای مخاطبان خود امری کلیدی است.

بررسی وبینارهای رقبا

موضوع وبینار رقبای خود را تجزیه‌وتحلیل کنید. اگر شرکت شما در یک بازار کاملاً جدید فعالیت نمی‌کند، احتمالاً چند رقیب دارید. اگر آن‌ها به‌طور مکرر وبینار برگزار کنند و به نتایج خوبی دست یابند، چگونه می‌توان از کاری که انجام می‌دهند الهام گرفت؟ در اینجا یک هشدار وجود دارد، هیچ‌وقت موضوعات رقبای خود را کپی نکنید. تجزیه‌وتحلیل رقبا برای کسانی که در حال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید یا در حال بهبود استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال خود هستند، مهم است. شما باید موضوعاتی را پیدا کنید که رقبا فراموش کرده‌اند به آنها بپردازند. با این کار محتوای با ارزشی تولید می‌کنید که در بین رقبایتان متمایز باشد.

ارزیابی دنبال کنندگان

میزان توجه مخاطب به پست‌های صفحات مجازی خود را ارزیابی کنید. سعی کنید بفهمید که کدام موضوعات بیشتر توجه مخاطبان را به خود جلب کرده‌اند. آیا مخاطبان شما پست را می‌خوانند یا ویدئو را تماشا می‌کنند؟ فقط ابتدای ویدیو را تماشا می‌کنند و صفحه را ترک می‌کنند یا آن را تا انتها می‌بینند؟ شاید موضوع به اندازه کافی برای آنها جذاب نباشد.

بررسی فضای مجازی برای موضوع وبینار

در مورد موضوع وبینار در رسانه‌های اجتماعی پیشنهادها را بخوانید. رسانه‌های اجتماعی کانال‌های بسیار خوبی برای ایجاد و تقویت رابطه نزدیک با مشتریان هستند. این خدمات به‌عنوان ویترینی برای شرکت شما عمل کرده و مخاطب را راحت‌تر با برند شما آشنا می‌کنند. از شبکه‌های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید. در پست‌ها، خواه متن، تصویر یا ویدئو باشد، از دنبال‌کننده‌های خود بپرسید که کدام موضوع جالب‌تر است یا دوست دارند کدام موضوعات در یک وبینار پوشش داده شود. همچنین پیام‌ها و نظرات ارسال شده توسط کاربران را همواره بررسی کنید.

در شبکه‌های مجازی نظرسنجی برگزار کنید و همه پیشنهادها و سؤالات را یادداشت و بررسی کنید. بینید کدام موضوعات بیشتر مطرح می‌شوند. آنها نشان می‌دهند که اکثر فالوورهای شما سؤالات و نیازهای مشترکی دارند که هنوز حل نشده است و یک وبینار ممکن است به آنها کمک کند.

یادگیری از تجربیات

از وبینارهای قبلی بیاموزید. در وبینارهای قبلی شما، به‌احتمال زیاد سؤالاتی پرسیده شده است؛ چطور است از این سؤالات به‌عنوان موضوع یک وبینار جدید استفاده کنید؟ این موضوع می‌تواند یک استراتژی عالی باشد، زیرا با مسئله اصلی مخاطب شما همسو است. تجزیه‌وتحلیل محتوایی که قبلاً تولید شده است به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامانده را شناسایی کنید و به آنها بپردازید. به‌این‌ترتیب، تولید وبینارهایی که داده‌های جدیدتر و نوآورانه‌تری را ارائه می‌دهند، آسان‌تر می‌شود که برای مخاطب بسیار جذاب‌تر خواهد بود. همچنین می‌توانید از محتوای قبلی برای تکمیل وبینار خود استفاده کنید.

انتخاب و تعریف موضوعات وبینار وظیفه‌ای است که بسیاری از برندها و کارآفرینان به آن کمتر اهمیت می‌دهند. بااین‌حال، موضوع وبینار دقیقاً همان چیزی است که مخاطب را جذب و درگیر خود می‌کند؛ بنابراین، مهم است که به‌دقت تعیین کنید که چه موضوعی را برای برگزاری وبینار پوشش می‌دهید. فراموش نکنید که موضوع باید با علایق و نیازهای مخاطب شما همسو باشد. به‌خاطر داشته باشید که اگر نمی‌دانید چگونه محتوای خود را به‌درستی برنامه‌ریزی کنید، شناسایی بهترین موضوعات وبینار فایده‌ای ندارد. مطالعه مقاله ما همه چیزهایی را که برای پیدا کردن یک موضوع مناسب نیاز دارید به شما ارائه داده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزاری وبینار، جلسات و آموزش های آنلاین موردی به کمک سرویس روزانه رومیت