رفع مشکل صدا در کلاس های مجازی

رفع مشکل صدا در کلاس های مجازی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

اگر در حال مطالعه این مقاله هستید، احتمالا وارد کلاس مجازی شده‌اید اما در کلاس صدا ندارید. در این مقاله قرار است انواع روش‌های رفع مشکل صدا در کلاس های مجازی را بررسی کنیم. این مشکل ممکن است علت‌های مختلفی داشته باشد، به همین دلیل در این مقاله هم توضیح می‌دهیم که علت‌های قطعی صدا در کلاس مجازی چیست و هم راهکارهای حل آن را ارائه خواهیم داد.

علت مشکلات صدا در کلاس مجازی چیست؟

علت مشکل صدا در کلاس مجازی یا سخت‌افزاری است یا نرم‌افزاری. البته گاهی اوقات هم بخاطر بی‌دقتی شما این اتفاق رخ می‌دهد. در ادامه علت‌های مختلف را بررسی می‌کنیم و راهکارها هرکدام از آن‌ها را ارائه خواهیم داد.

فراهم نکردن دسترسی میکروفن برای مرورگر یا نرم‌افزار

تفاوتی ندارد از نرم‌افزارهای مخصوص کلاس‌های آنلاین مانند ادوبی کانکت برای ورود به کلاس استفاده می‌کنید یا به صورت تحت وب، با مرورگرهایی مثل گوگل کروم وارد کلاس می‌شوید؛ در هر صورت باید دسترسی دوربین و میکروفن را به نرم‌افزار بدهید. در مقاله «دسترسی‌های گوگل کروم برای کلاس مجازی» روش فراهم کردن این دسترسی‌ها را توضیح می‌دهیم. در سایر مرورگرها نیز به همین ترتیب می‌توانید با استفاده از تنظیمات، دسترسی به میکروفن را باز کنید.

فعالسازی میکروفن در بیگ بلو باتن

اگر در کلاس آنلاین ادوبی کانکت یا بیگ بلو باتن رومیت شرکت می‌کنید، به محض ورود به کلاس، پیامی مبتنی بر اجازه درخواست دسترسی به میکروفن را می‌بینید. با کلیک روی Allow، مرورگر یا اپلیکیشن می‌تواند از میکروفن دستگاه شما استفاده کند. همچنین بعد از ورود به کلاس در بیگ بلو باتن، پیامی مانند تصویر بالا به شما نشان داده می‌شود و برای فعالسازی میکروفن باید روی گزینه «میکروفن (Microphone) کلیک کنید.

مشکلات نرم افزاری

گاهی اوقات مشکل صدا در کلاس های مجازی، به نرم‌افزاری که استفاده می‌کنید، برمی‌گردد. پیش از هرچیز به یاد داشته باشید که اگر کلاس آنلاین شما نرم افزار خاصی ندارد و تحت وب است، مرورگر کروم بهترین انتخاب برای آن محسوب می‌شود. اگر در کلاس صدا ندارید، آخرین نسخه مرورگر یا نرم‌افزار برگزاری کلاس آنلاین مورد نظرتان را دانلود و نصب کنید و دوباره وارد کلاس شوید.

اگر بعد از بروزرسانی مشکل حل نشد، حافظه کش نرم‌افزار یا مرورگر یا پاک کنید. در مقاله روش پاک کردن کش مرورگرهای مختلف این کار را به صورت تصویری و گام به گام آموزش داده‌ایم. پاک کردن کش نرم‌افزارها هم به همین صورت انجام می‌شود.

مشکلات سخت افزاری

یکی از علت‌های عمده مشکل صدا در کلاس های آنلاینی چون بیگ بلو باتن یا ادوبی کانکت، چالش‌های سخت‌افزاری است. پس مطمئن شوید که میکروفن دستگاه شما سالم است و در سایر نرم‌افزارها به خوبی کار می‌کند. برای تست میکروفن دستگاه می‌توانید وارد سایت https://online-mic-test.com/fa شوید. دستورالعمل‌های سایت را انجام بدهید و میکروفنتان را تست کنید. اگر میکروفن دستگاهتان مشکل داشت، می‌توانید از انواع مختلف هدست برای شرکت در کلاس آنلاین استفاده کنید؛ در اغلب موارد، استفاده از یک دستگاه جانبی، مشکل صدا در کلاس های مجازی را حل می‌کند.

مشکل سخت‌افزاری دیگری که به صدا در کلاس آنلاین ارتباط دارد، اینترنت شماست. اگر اینترنت ضعیف یا ناپایدار باشد، به احتمال زیاد انتقال صدا و تصویر در کلاس آنلاین با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌توانید در کلاس شرکت داشته باشید. پس تحقیق کنید که کدام اینترنت در منطقه شما عملکرد بهتری دارد و سرویس آن را خریداری کنید تا در برگزاری کلاس‌هایتان با مشکل مواجه نشوید.

کدام پلتفرم‌های برگزاری کلاس آنلاین، مشکل صدا ندارند؟

بسیاری از پلتفرم‌های کلاس آنلاین برای انتقال صدا و تصویر با بهترین کیفیت بهینه‌سازی شده‌اند. دو نرم افزار ادوبی کانکت و بیگ بلو باتن بهترین انتخاب‌ها برای برگزاری کلاس آنلاین با کیفیت صدا و تصویر زیاد هستند. اگر تصور می‌کنید علت مشکل صدا به نرم‌افزار یا پلتفرمی که در آن کلاس برگزار می‌کنید، برمی‌گردد، می‌توانید از رومیت استفاده کنید. رومیت با پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته و پاسخگویی آنلاین و تلفنی از ۹ صبح تا ۱۰ شب، تمام مشکلات کاربران را در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل می‌کند.

علاوه بر آن، رومیت امکان تست رایگان پلتفرم خود را نیز به مدت ۱۴ روز در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا پیش از خرید، با تمام قابلیت‌های ادوبی کانکت یا بیگ بلو باتن آشنا شوند. برای خرید سرویس برگزاری کلاس آنلاین یا مشاوره رایگان، وارد صفحه اصلی شوید و اطلاعات موجود درباره سرویس‌های بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت را بررسی کنید. در صورت وجود سوال هم می‌توانید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزاری وبینار، جلسات و آموزش های آنلاین موردی به کمک سرویس روزانه رومیت