جلوگیری از تقلب در آزمون آنلاین یک دغدغه برای بسیاری از معلمان در امتحانات مجازی دانشآموزان از بدو شروع با استفاده از نرم افزار کلاس آنلاین، بوده است. جالب است بدانید که دانش آموزان در هنگام تقلب در امتحان بسیار خلاق هستند. از روش های قدیمی نوشتن یادداشت های کوچک روی کاغذ ، کف دست یا حتی پاهایشان گرفته تا استفاده از اپلیکیشن های مختلف روی تلفن هایشان برای همکاری با همسالانشان. به هر حال رفتار تقلب در امتحانات آنلاین وسوسهانگیز به نظر میرسد
6 راهکار جلوگیری از تقلب در آزمون آنلاین
جدای از استفاده از ابزار جستجوگر، استراتژی های مختلفی وجود دارد که برگزارکنندگان آزمون میتوانند از ویژگی های ذاتی سیستم مدیریت یادگیری (LMS) یا نرم افزارهای کلاس آنلاین مؤسسه خود برای کاهش تقلب در طول امتحانات آنلاین استفاده کرده و از آنها استفاده کنند. در اینجا به برخی از راهکارهای جلوگیری از تقلب در آزمون آنلاین اشاره می کنیم:
1. سؤالاتی ایجاد کنید که نیاز به تفکر مرتبه بالاتری دارند.
به جای اینکه دانشآموزان به سؤالاتی پاسخ دهند که میتوان با یک جستجوی ساده در وب یا حتی با یافتن پاسخ در کتاب های درسی خود به آنها پاسخ داد، سؤالاتی را در سطوح تحلیل، ترکیب و ارزشیابی ایجاد کنید.
2. از سؤالات متنوع استفاده کنید.
از برگزاری امتحان با تمام سوالات چند گزینه ای یا درست و غلط خودداری کنید و سوالات باز را در نظر بگیرید. برای دانش آموزان دشوارتر است که به طور کلمه به کلمه پاسخ دوستان خود را برای سؤالات باز بدهند و دانش آموزان مجبور میشوند پاسخهای خود را با استفاده از جزئیات خاص و روایت های پشتیبان که برای درک خودشان از مطالب درسی برجسته است توضیح دهند.
3. به طور خلاقانه خط مشی های صداقت تحصیلی را به دانش آموزان یادآوری کنید.
ویدیویی ایجاد و ارسال کنید که دستورالعمل های آزمون آنلاین را توضیح میدهد و خطمشی یکپارچگی تحصیلی موسسه و پیامدهای آن را که در برنامه درسی فهرست شده است، مرور کنید. ممکن است پس از دیدن و شنیدن بحث استادشان درباره درستی تحصیلی درست قبل از شروع امتحان، تأثیر روانی روی دانشآموزان بگذارد، که ممکن است دانشآموزانی را که به تقلب فکر میکنند بازدارد.
4. نسخه های مختلفی از یک آزمون را ارائه دهید.
توصیه میشود نسخه های متعددی از همان آزمون داشته باشید تا در صورتی که دانشآموزان در فضای فیزیکی یکسانی در آزمون شرکت میکنند، احتمال اینکه همه سوالات یکسان برای آنها وجود داشته باشد، کمتر شود.
5. بررسی هویت واقعی شرکت کنندگان در آزمون.
در حالی که ظاهر شدن افراد مختلف و شرکت در آزمون یک داوطلب چندان معمول نیست، اما به هر حال تأیید هویت واقعی شرکت کنندگان در آزمون، به منظور کاهش تقلب منطقی است.
6. برای امنیت بیشتر از گزینه نظارت بر تلفن همراه ProctorExam استفاده کنید.
ProctorExam یک گزینه اضافی برای به حداقل رساندن تقلب در امتحانات آنلاین از طریق استفاده از دوربین تلفن همراه داوطلبان ارائه می دهد. بدون تجاوز به اطلاعات شخصی آنها، دوربین تلفن همراه برای اسکن اتاق 360 درجه قبل از شروع امتحان و نمای مورب از فضای کاری داوطلبان در طول امتحان استفاده می شود. بنابراین نگاه کردن به تلفن های آنها و ارسال پیامک در حین آزمایش تقریباً غیرممکن است.
چه سودی برای شرکت کنندگان در آزمون دارد؟
این فناوری ها به منظور بازدارندگی یا تنبیه نیستند، بلکه برای ایجاد مسئولیتپذیری مشابه کلاس های حضوری هستند. بهطور پیش فرض، بررسی نکردن یک روش آزمون آنلاین میتواند به دانشآموزان این پیام را بدهد که دوره های آنلاین به اندازه همتایان حضوری خود جدی و ارزشمند نیستند. اساتید و مدارسی که اکنون به صورت آنلاین تدریس میکنند، باید پیام هایی را که ارسال میکنند با سرمایه گذاری نکردن در اشکال پیشرفته یکپارچگی دوره ارزیابی کنند. علاوه بر این، گروه بزرگی از دانشآموزان وجود دارند که از آن حمایت میکنند، زیرا باعث میشود تست زنی به یک بازی جوانمردانه تبدیل شود. دانش آموزان خوب زمانی که دانشآموزان دیگر تقلب میکنند تا نمرات خوبی کسب کنند، ناامید میشوند و این امر دانشآموزان خوب را نیز مجبور به تقلب میکند. برای دانش آموزانی که تقلب نمی کنند بی انصافی است.
دانشجویان را ملزم به امضای قرارداد درستکاری تحصیلی کنید.
پس از بررسی ویدیوی یادآوری درستکاری تحصیلی، از دانشجویان و یا دانش آموزان بخواهید به صورت الکترونیکی قراردادی را امضا کنند که فهرستی از مواردی که دانشگاه یا مدرسه تقلب میداند، امضا کند. پیوندی به وب سایت دانشگاه که شامل خط مشی یکپارچگی تحصیلی است و قبل از شروع امتحان به یک قرارداد امضا شده نیاز دارد، اضافه کنید. از یک ابزار رایگان در LMS، مانند ویژگی نظرسنجی ، برای اجرای قرارداد استفاده کنید، یا میتوانید از دانشآموزان بخواهید قرارداد را به عنوان تکلیف قبل از امتحان امضا، اسکن و آپلود کنند.
پنجره تست را محدود کنید.
مشابه نحوه امتحانات نهایی در محوطه دانشگاه برای هر دوره یک محل تست تعیین شده، همان را بصورت آنلاین ایجاد کنید. از هر دانش آموز بخواهید امتحان را تقریباً در یک زمان شروع کند و مدت زمان امتحان را برای هر دانش آموز محدود کنید. اگر دانشآموزانی در مناطق زمانی مختلف دارید، سه مجموعه آزمون را در سه زمان شروع مختلف ارائه دهید. حتی اگر آزمون آنلاین به طور پیشفرض «کتاب باز» باشد چون کسی نیست که دانشآموزان امتحان را تماشا کند، مهم است که زمان کافی در اختیار دانشآموزانی که اطلاعات را میدانند، قرار دهیم. موفقیت در امتحان، و زمان زیاد برای دانش آموزانی که برای امتحان آماده نشده اند در این مورد عملی نخواهد بود. برای جلوگیری از تقلب در آزمون آنلاین ، امتحان را طوری تنظیم کنید که هر بار یک سؤال را نشان دهد. برای اینکه دانشآموزان سریعاً تمام سؤالات آزمون را بررسی نکنند و چندین برگه برای پاسخهای تحقیق به سؤالات باز باشند، یا حتی خانواده و دوستان مسئول مجموعهای از سؤالات باشند، تنظیمات آزمونی را انتخاب کنید که فقط یک سؤال در زمان مشخص روی صفحه نمایش داده شود.