همه گیری ویروس کرونا طی سال های اخیر، شرایطی را ایجاد نمود که شکل سنتی آموزش کاملا تغییر یافت. از این رو نحوه تولید محتوای الکترونیکی آموزشی برای دانش آموزان مدرسه، بسیار اهمیت دارد. این راهنما با هدف آموزش چگونگی تولید محتوای الکترونیکی برای دانش آموزان و کلاس آنلاین، تنظیم شده است.
مزایای آموزش الکترونیکی به اندازه ای است که بر هر نوع آموزش سنتی برتری دارد. در واقع، در هر مکانی که آموزش مورد نیاز است، و نه فقط در موسسات آموزشی، آموزش الکترونیکی خود را به عنوان یک روش اصلی یادگیری تثبیت کرده است. بنابراین، اگر به توسعه یک دوره آموزش الکترونیکی خود فکر می کنید، استادان قوانینی را برای برگزاری کلاس آنلاین وضع کرده اند تا ایجاد یک دوره شگفت انگیز را برای شما ساده تر کنند.
محتوای الکترونیکی باید چگونه باشد؟
یک دوره آموزش الکترونیکی باید کاملا منجسم و مرتبط باشد.
بهترین راه برای مرتبط نگه داشتن یک دوره، اتخاذ روش های یادگیری خرد است. یادگیری خرد به این اطلاق می شود که میزان یادگیری روزانه خود را در بخش های کوچک تری از دانش دریافت کنید، به طوری که درک آن آسان و حتی حفظ آن آسان تر باشد. هنگامی که آموزش الکترونیکی خود را به چنین قطعات قابل هضمی تقسیم می کنید، طراحی آن نه تنها برای زبان آموزان بلکه برای شما به عنوان یک آموزش دهنده ساده تر می شود. همیشه به یاد داشته باشید که قاعده مرتبط بودن نه تنها در مورد محتوای نوشتاری یا نظری بلکه در مورد ویدیو ها، تصاویر، انیمیشن ها و هر شکل دیگری از محتوا نیز صدق می کند.
یادگیری آنلاین نباید تقلید کم رنگی از یادگیری حضوری «واقعی» باشد.
این یک روش کاملاً جدید برای تعامل با زبان آموزان است. چه میشد اگر به جای مجموعه ای خسته کننده و قابل پیش بینی از پست ها و تکالیف بحث، دوره های آنلاین شما سفری پویا باشد که فراگیران را شگفت زده و درگیر کند؟ این دوره به اساتید اعتماد به نفس می دهد تا تجربیات یادگیری آنلاین معنی دار ایجاد کنند.
فیلم آموزشی خود را برنامه ریزی کنید
قبل از شروع تولید، باید یک قدم به عقب بردارید تا محتوایی را که می خواهید ایجاد کنید تصور کنید. نکته مهم ویدیوی شما برای مخاطبان هدف شما چیست؟ چه نوع ویدیویی می خواهید بسازید؟ با این طوفان فکری، شما آماده خواهید بود که یک ویدیوی آموزشی عالی بسازید که هم قانع کننده و هم قابل توجه باشد.
کمبود های آموزشی را در نظر بگیرید
ممکن است یک موضوع کلی در ذهن داشته باشید که بخواهید آن را پوشش دهید، اما مطمئن نیستید که چه بخشی از موضوع ارزش تمرکز بر روی ویدیو را دارد. با مصاحبه با اعضای مخاطب هدف ویدیوی خود در مورد موضوع، زاویه خود را پیدا کنید. مشخص کنید که آنها چه چیزی را می فهمند و شکاف های دانش در کجا هستند. این موضوع مفید ترین و مرتبط ترین موضوعات برای ویدیوی آموزشی شما خواهد بود.
یک هدف یادگیری روشن تعیین کنید
بر اساس شکاف های دانشی که در طول فرآیند مصاحبه کشف شدهاند، یک هدف یادگیری واضح برای ویدیوی خود تعیین کنید. این هدف چراغ راهنمای شما برای بقیه مراحل ایجاد ویدیو است. هر تصمیمی که در مورد ویدیو می گیرید باید در خدمت هدف یادگیری بزرگتر آن باشد.
یک قالب ویدیویی را بر اساس موضوع خود انتخاب کنید
بسته به موضوع ویدیوی شما، برخی از فرمت ها بهتر از بقیه کار می کنند. انیمیشن توسط واقعیت محدود نمی شود. شما می توانید هر مفهوم انتزاعی یا ایده ای خارج از این جهان را با تصاویر و استعاره ها بیان کنید، تا زمانی که بتوان آن را ترسیم کرد.
بودجه ویدیوی خود را تعیین کنید
برنامه ریزی یک ویدیو تنها زمانی سازنده است که در مورد منابع خود برای پروژه واقع بین باشید. برای تعیین بودجه ویدیویی معقول با افراد آشنا ملاقات کنید. گفتگو را با توضیح اینکه چرا ایجاد این ویدیوی آموزشی برای دانش آموزان ارزشمند است، شروع کنید. اگر مدیران مدرسه، بفهمد که این ویدیو چگونه به ارتقای سواد دانش آموزان کمک می کند، احتمالاً منابعی را که برای ایجاد آن نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهند. بودجه شما تا حد زیادی به فرمت ویدیویی که انتخاب می کنید بستگی دارد و اگر تصمیم دارید خودتان آن را ایجاد کنید یا یک حرفه ای را استخدام کنید.
نوشتن فیلم آموزشی شما
پس از طوفان فکری ویدیوی خود، وقت آن است که ایده های خود را در یک اسکریپت سازماندهی کنید. این سند هر چیزی را که در ویدیوی شما اتفاق میافتد توصیف میکند – گفتگو، تصاویر، موسیقی و موارد دیگر. شما از فیلمنامه به عنوان مبنایی برای استوری بورد و فیلمبرداری ویدیوی خود استفاده خواهید کرد، بنابراین مهم است که این مرحله نوشتن را جدی بگیرید. از این نکات برای نوشتن فیلمنامه ای برای یک ویدیو استفاده کنید که هم جذاب و هم آموزشی باشد
در تصاویر فکر کنید
ویدئو در درجه اول یک رسانه بصری است، بنابراین حواستان باشد که چگونه می توانید مفاهیم را از طریق تصاویر و حرکت در حین نوشتن فیلمنامه خود توضیح دهید. اگر ایده ای برای تصویری دارید، آن را به عنوان توصیف صحنه در فیلمنامه خود توضیح دهید و ایده را در استوری بورد خود به تصویر بکشید.
تصاویر و روایت را بر متن روی صفحه اولویت دهید
تلاش برای پردازش گرافیکی، روایت و متن روی صفحه به طور همزمان می تواند برای بینندگان طاقت فرسا باشد. با محدود کردن متن روی صفحه تا حد امکان، بار شناختی را کاهش دهید. اگر نمی توانید ایده را از طریق تصویری بیان کنید، در عوض آن را با روایت توضیح دهید.
آنها را بخندانید
یک فیلم آموزشی نباید کاملا جدی باشد. مخاطبان شما از چند شوخی به عنوان یک وقفه سبک در میان درس قدردانی خواهند کرد. برای مثال، ممکن است در محتوای الکترونیکی خود، شخصیت بامزه بسازید تا راوی درس باشد.
کلاس آنلاین خود را رایگان برگزار کنید!
همانطور که ایجاد محتوای جالب برای دوره آموزش الکترونیکی شما بسیار مهم است، قابل مشاهده بودن آن برای مخاطبان هدف شما نیز مهم است. تنها راه رسیدن به این هدف از طریق تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ است. می توانید با دریافت اکانت رایگان رومیت تمام موارد برگزاری کلاس آنلاین را تست کنید . و با مشاورین مجموعه رومیت در ارتباط باشید . [/av_textblock]