سامانه میزبانی وبینار و برنامه های مجازی

سامانه میزبانی وبینار و برنامه های مجازی

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

روش های زیر را در مورد نحوه ایجاد یک وبینار برای تعامل با مخاطبان خود دنبال کنید

در ادامه نکاتی برای برقراری ارتباط با کاربران در وبینار توضیح می‌دهیم.

1. موضوع مناسب را انتخاب کنید.

قبل از اینکه بتوانید شروع به ساخت وبینار خود کنید، باید درباره موضوعی که می خواهید صحبت کنید تصمیم بگیرید. موضوعی که انتخاب می کنید باید به سوالاتی پاسخ دهد که معمولاً مخاطبان شما می پرسند و ترجیحاً بسیار خاص باشد. به عنوان مثال، اگر میزبان یک وبینار آموزشی هستید، می توانید موضوعی را انتخاب کنید که به هدف مورد نظر شما تمرکز دارد. به طور کلی، وبینار شما باید ارزش وقت گذاری از جانب مخاطبان را داشته باشد. برای راه اندازی سامانه میزبانی وبینار و برنامه های مجازی بهتر است مشخص کنید که در چه موضوعاتی متخصص هستید؟

2. قالب وبینار را انتخاب کنید.

وقتی به نحوه ساختار سامانه میزبانی وبینار و برنامه های مجازی خود فکر می کنید، گزینه های بی شماری دارید. بحث های پانل، پرسش و پاسخ، ارائه تک سخنران و مصاحبه چهار نوع رایج هستند. فرمت های دیگر شامل نمایش های محصول و مطالعات موردی است. برای بحث های میزگرد، می توانید از کارشناسان صنعت دعوت کنید تا در مورد یک موضوع مهم و جاری در صنعت خود بحث کنند. برای پرسش و پاسخ، فقط به کارشناسان محصول در تیم خود نیاز دارید تا به سوالات مشتریان پاسخ دهند. مصاحبه نیز یک انتخاب عالی است. شما می توانید یک متخصص صنعت یا یک مشتری فعلی را انتخاب کنید تا با آنها در مورد تجربه آنها از شرکت شما مصاحبه کند.

3. ابزار وبینار را انتخاب کنید.

پلتفرم های زیادی برای سامانه میزبانی وبینار و برنامه های مجازی وجود دارد که می توانید برای ایجاد وبینار خود از آنها استفاده کنید. پلتفرم های محبوب عبارتند از ClickMeeting، GoToWebinar و Zoom. وقتی در حال تحقیق در مورد ابزاری برای استفاده هستید، اهداف خود را در نظر بگیرید. فکر می کنید چند نفر شرکت کنند؟ چقدر استفاده از آن آسان است؟ اینها سوالاتی هستند که هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از ابزار وبینار باید به آنها توجه کنید. علاوه بر این، بهتر است مطمئن شوید که این ابزار می ‌تواند نوع وبیناری را که می‌ خواهید میزبانی کنید کنترل کند – آیا می‌ تواند چت ویدیویی برای پانل‌ ها یا وبینار های پرسش و پاسخ را انجام دهد؟ ابزار مناسب برای شما به اهداف کلی رویداد شما بستگی دارد.

4. نقش هایی را به اعضای تیم خود اختصاص دهید.

پس از انتخاب پلتفرم برای ایجاد سامانه میزبانی وبینار و برنامه های مجازی، نقش هایی را در تیم خود اختصاص دهید. به طور معمول، شما باید چهار نفر را انتخاب کنید: سازمان دهنده: تمام جنبه های برنامه ریزی، از ایده پردازی گرفته تا تولید محتوا را مدیریت می کند. آنها معمولاً مخاطب اصلی در بستر وبینار هستند. ارائه کننده: متخصص موضوع، فردی که قرار است موضوعی را که انتخاب کرده اید ارائه دهد. ناظر برای بحث های میزگرد مورد نیاز است، اما برای ارائه های تک سخنران لازم نیست. این شخص به تحریک مکالمه برای شرکت کنندگان در پانل کمک می کند. اگر انتظار دارید سوالات زیادی از شرکت کنندگان دریافت کنید، می توانید به همکاری یک ناظر فکر کنید. دستیاران: اعضای تیمی هستند که در مواقع اضطراری فنی به کمک شما می آیند. اگر صدا وجود ندارد، یک دستیار می تواند برای حل این مشکل وارد عمل شود. دستیاران نیز مانند گردانندگان می توانند جعبه گفتگو را در طول رویداد مدیریت کنند.

5. محتوا را تولید کنید.

هنگامی که ابزاری را پیدا کردید و موضوعی را که می‌ خواهید در آن ارائه کنید را شناختید، زمان آن است که بسته به نوع وبیناری که می‌ خواهید میزبانی کنید، محتوا ایجاد کنید. آیا این یک پاورپوینت صحبت خواهد بود؟ یا شاید می خواهید یک پنل زنده پرسش و پاسخ انجام دهید؟ در هر صورت، شما باید محتوا را تولید کنید و برای روز اجرای وبینار آماده شوید. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک پاورپوینت هستید، باید مطمئن شوید که اسلاید ها بر نکات  اصلی موضوع شما تأکید دارند. این اسلاید ها باید از نظر بصری جذاب باشند و شامل گرافیک های جالبی مانند تصاویر یا GIF باشند.

6. روز و ساعت مناسب را انتخاب کنید.

برای انتخاب زمان و تاریخ برای سامانه میزبانی وبینار و برنامه های مجازی خود، باید محل زندگی مخاطبان خود را در نظر بگیرید. از ابزارهایی مانند Google Analytics برای دیدن مکان افراد استفاده کنید تا بتوانید روز و منطقه زمانی مناسب را انتخاب نمایید. تجربه ثابت کرده است که چهارشنبه ها و پنجشنبه ها بهترین روزها برای میزبانی وبینارها هستند.

7. قبل از رویداد وبینار خود را تمرین کنید.

تمرین برای ایجاد یک سامانه میزبانی وبینار و برنامه های مجازی موفق ضروری است. بسیاری از چیزها ممکن است در روز رویداد اشتباه پیش برود، اما با آماده شدن می توانید از حوادث ناگوار تکنولوژیکی جلوگیری کنید. اگر قبلاً از این پلتفرم استفاده نکرده‌اید، تمرین می ‌تواند به شما کمک کند تا با این پلتفرم آشنا شوید. پیشنهاد می کنیم که یک رویداد جعلی در پلت فرم وبینار خود ایجاد کنید. آن را منتشر کنید، پیوندی را برای یکی دیگر از اعضای تیم خود ارسال کنید و طوری تمرین نمایید که گویی یک وبینار واقعی است. عضو تیم شما آن را به عنوان یک شرکت کننده تماشا می کند، که به شما می گوید ارائه در طرف دیگر چگونه به نظر می رسد.

8. وبینار خود را تبلیغ کنید.

اکنون که کار پشتیبان را انجام داده اید، زمان آن رسیده است که مطمئن شوید افرادی را دارید که می خواهند شرکت کنند. برای تبلیغ وبینار خود، می توانید یک صفحه ایجاد کنید که در آن افراد می توانند ثبت نام کنند و سپس آن پیوند را به روش های مختلف توزیع و تبلیغ کنند. به عنوان مثال، اجرای تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی و موتور های جستجو را در نظر بگیرید.

9.مخاطبان را خود پیگیری کنید.

به یاد داشته باشید که شرکت کنندگان عموماً دوست دارند ضبط داشته باشند. اگر پس از آن پیوند ضبط شده را برای آنها ارسال کنید، آنها مجبور نیستند در طول وبینار یادداشت برداری کنند. این همچنین به این معنی است که می توانید آن را برای ثبت نام کنندگانی که می خواستند شرکت کنند اما نتوانستند ارسال کنید. هنگامی که موضوعات محتوای مرتبط را برای وبینار خود مطرح کردید و رویداد را راه اندازی نمودید، زمان آن فرا رسیده است که آن وبینار را تا حد امکان در برابر دیدگان بیشتری قرار دهید. در هرکدام از این مراحل نیاز به همراهی و راهنمایی داشتید و برای دریافت سرویس برگزاری وبینار با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزاری وبینار، جلسات و آموزش های آنلاین موردی به کمک سرویس روزانه رومیت