9 دلیل اهمیت برگزاری وبینار برای کسب و کارها

9 دلیل اهمیت برگزاری وبینار برای کسب و کارها

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

با پیشرفت تکنولوژی و پیدایش بیماری کرونا وبینارها جایگزین سمینارها شدند. وبینار همان سمینار است که به صورت آنلاین در فضای وب برگزار می شود. بدیهی است که رومیت به عنوان یک سایت برگزاری وبینار، اهمیت وبینارها را از نقطه نظر تجاری درک می کند. وبینارها قدرتمند هستند و تا حد زیادی به تجارت شما کمک می کنند. شما می توانید از آنها برای کسب و کار خود استفاده کنید. در ادامه این مطلب می خواهیم 9 دلیل اهمیت برگزاری وبینار برای کسب و کارها را مورد بررسی قرار دهیم. اما قبل از هر چیز لازم است بدانیم وبینار چیست؟

ترکیبی از وب و سمینار است. وبینار رویدادی است که به طور مجازی برگزار می شود و مخاطبین آن مجازی هستند. یک کارگاه آموزشی، سخنرانی یا یک کنفرانس ویدیویی در سطح وب است که توسط پلتفرم ها و سایت های برگزاری وبینار برگزار می شود. مخاطیین می توانند تصویر میزبان ویینار را ببینند یا فقط تصویری از اسلایدها با صدای میزبان مشاهده کنند. معمولا افرادی از وبینار استفاده می کنند که از وبینار می خواهند برای یک هدف کاری مانند آموزش، بازاریابی و… کمک بگیرند. در وبینار امکان پرسش و پاسخ وجود دارد. وبینارها به ما این فرصت را می دهند تا به مخاطبین خود کمک کنیم دلیل ارزشمند بودن محصول ما را درک کنند. آنها به شما این امکان را می دهند تا با مخاطبین خود روابط شخصی برقرار کرده و مکالمه های واقعی داشته باشید.

می توانید ارزش فوق العاده ای به دست آورید.

شما می توانید با ارائه محتوای با کیفیت مخاطبین خود را ساعت ها مشغول نگه دارید. حتی می توانید از مخاطبین خود سوالاتی را بپرسید و یا آنها را وارد کنید تا اقدامی انجام دهند.

شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود نشان می دهد.

ممکن است فکر کنید این یک وبینار رایگان است. چه کسی اهمیت می دهد؟ مخاطبین شما برای شرکت در وبینار باید ثبت نام کنند، زمان برگزاری وبینار را به خاطر بسپارند و در زمان تعیین شده ظاهر شوند و 1 الی 3 ساعت از وقت خود را به شما اختصاص دهند. آنها همه این کارها را برای گوش دادن به صحبت شما در مورد یک موضوع خاص انجام می دهند. این کار شما را به یک متخصص در زمینه خود تبدیل می کند.

شما می توانید به راحتی بفروشید.

با داشتن محتوای مناسب وبینار شما باید چشم اندازی به مشتری بدهد که بدون اجبار از شما خرید کند. بهترین وبینارها آنهایی هستند که همزمان با آموزش می فروشند. برای اینکه فروش داشته باشید باید محتوای موثر تولید کنید. محتوای موثر وبینار باید مشکلات را مطرح کند. این محتوا باید به گونه ای باشد که مخاطب شما این را دریافت کند آنچه مورد نیاز اوست دقیقا همان چیزی است که شما ارائه می دهید. این امر فروش را طبیعی تر می کند.  جلسات وبینار یک رسانه عالی برای فروش بیشتر با تلاش بسیار کمتر است.

می توانید با صدها نفر از هر کجای دنیا ارتباط برقرار کنید.

یکی از بزرگترین دلایل برگزاری وبینار توانایی مکالمه با صدها نفر از طریق اینترنت است. تردیدی نیست که داشتن یک مکالمه حضوری موثرترین راه برای کسب و کار مشتری جدید شما خواهد بود. اما آیا سفر به دور دنیا برای برگزاری جلسات قابل قبول است؟جلسات حضوری می تواند دسترسی شما را محدود کند. هزینه پرواز برای شرکت در یک جلسه یا سخنرانی نه تنها گران است بلکه همیشه امکان پذیر نیست. برگزاری یک وبینار که به شما امکان می دهد در یک بازه زمانی 2 ساعته با صدها نفر در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید قطعا منطقی تر است. جلسات وبینار به عنوان ابزار فروش موثر نیستند، زیرا در حال تبدیل شدن به روشی عالی برای انجام آموزش کارمندان منطقه ای، سمینارها، کنفرانس ها و موارد دیگر هستند.

مخاطبین بیشتر درگیر می شوند.

اگر به دنبال راهی برای تعامل بهتر با مخاطبین خود هستید وبینار روش خوبی خواهد بود. وبینار یک رویداد زنده است که شرکت کنندگان باید به موقع در آن حاضر شوند. آنها می دانند اگر دیرتر حاضر شوند بخشی از اطلاعات را از دست می دهند. این ویژگی وبینار آنها را تشویق می کند که از همان لحظه ابتدایی در وبینار شرکت کنند. وبینارها امکان تعامل با مخاطبین را برای شما فراهم می کنند. در وبینارها مخاطبین شما می توانند نظرات خود را اعلام کنند، گپ بزنند و یا سوالات خود را بپرسند و به سوالات شما پاسخ دهند.

می توانید مشتری جدید جذب کنید.

وبینارها راهی عالی برای جذب مخاطبین جدید، هدایت آنها و تبدیل به مشتریان جدید هستند. وبینارها نیاز به ثبت نام دارند. از این رو شرکت کنندگان لازم است اطلاعات خود نظیر ایمیل، شماره تلفن و… را برای ثبت نام وارد کنند. این اطلاعات یک فرصت بازاریابی داخلی برای شماست. برای افزایش مخاطبین وبینار روش های زیادی وجود دارد. می توانید تبلیغات پولی انجام دهید، در رسانه های اجتماعی خود وبینارتان را معرفی کنید. شرکت های تبلیغاتی برای تبلیغ وبینارتان داشته باشید و یا از مخاطبان مهمان استفاده کنید. همچنین می توانید از روش ارسال ایمیل انبوه استفاده کنید.

می توانید مشتریان بالقوه را شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کنید.

اولین قدم در فروش مربوط به آموزش است. وبینارها به ما این فرصت را می دهند تا به کمک ارائه مطالب آموزشی به مخاطبین خود کمک کنیم دلیل ارزشمند بودن محصول ما را درک کنند. وبینارها به شما امکان می دهند روابط شخصی برقرار کرده و مکالمه های واقعی داشته باشید.

با دعوت مهمان های متخصص از مخاطبین آنها استفاده کنید.

این یک روش عالی برای نشان دادن خود و تجارت خود در معرض دید مخاطبین کاملا جدید است. هنگامی که شما یک فرد تاثیرگذار صنعتی یا یک فرد متخصص را به وبینار خود دعوت می کنید مخاطبین آن شخص به اعتبار او در وبینار شما شرکت می کنند و شما نیز به عنوان یک متخصص شناخته می شوید. زیرا این شخص نام خود را با نام تجاری شما مرتبط می کند. در نتیجه میزان حضور مخاطبین افزایش می یابد و این یک روش تاثیرگذاری عالی بر روی مخاطبین جدید است.

می توانید روند فروش خود را تسریع کنید.

هر چه سریعتر بتوانید مخاطبین را به مشتری تبدیل کنید موفق تر خواهید بود. وبینارها می توانند به تسریع این روند کمک کنند. چرا؟ آنها به شما امکان می دهند اعتمادسازی کنید، ارزش محصول خود را بیان کنید و اعتراضات را در مدت زمان کمی از بین ببرید. به عنوان مثال یک روش کسب درآمد از وبینار این است که وبینار پولی برگزار کنید و به ازای هر شرکت کننده مبلغی دریافت نمایید. هر درامدی که پس از برگزاری وبینار از این طریق بدست می آید سود خالص خواهد بود.

وبینارها چگونه فروش را افزایش می دهند؟

درباره موضوعاتی صحبت کنید که به خوبی می دانید. اطلاعات مفید ارائه دهید. محصول یا خدمات خود را معرفی کنید. از این فرصت برای جذب مخاطب جدید استفاده کنید. به مخاطبین خود نشان دهید از شرکت آنها در وبینار خود قدردانی می کنید.

آیا با برگزاری وبینار می توان کسب درآمد کرد؟

سریع ترین راه برای کسب درآمد با وبینار دریافت هزینه شرکت در رویدادهای آنلاین و زنده است. مردم هزاران دلار پرداخت می کنند تا در مورد موضوعات خاص از متخصصان مورد تایید اطلاعات کسب کنند. بنابراین پرداخت هزینه کم وبیناری که قرار است اطلاعات مفید به دست بیاورند برای آنها ناچیز است.

بهترین زمان برای برگزاری وبینار چه موقع است؟

اواخر هفته روزهای پنج شنبه و جمعه بهترین زمان برای برگزاری وبینار آنلاین محسوب می شوند. زیرا میانگین بالاترین میزان حضور شرکت کنندگان را دارد.

کدام پلتفرم برای برگزاری وبینار آنلاین بهتر است؟

با توجه به تعداد شرکت کنندگان و اینکه می خواهید وبینار انلاین شما چه امکاناتی در اختیار شما قرار دهد می توانید پلتفرم مناسب خود را انتخاب نمایید.

چگونه می توانم یک وبینار آنلاین برگزار کنم؟

۱. هدف گذاری و تعیین استراتژی برای برگزاری وبینار

2. انتخاب عنوان وبینار

3. طراحی محتوای وبینار

4. انتخاب تاریخ و زمان برگزاری وبینار

5. قیمت گذاری برای شرکت در وبینار

6. ثبت نام کاربران

7. انتخاب یک سایت برگزاری وبینار آنلاین

8. آماده سازی صفحه برگزاری وبینار

9. بازاریابی و تبلیغات برای معرفی وبینار

10. اطلاع رسانی و جذب مخاطب

11. انجام تست های فنی قبل از برگزاری وبینار

12. آماده سازی فایل ارائه وبینار

13. برگزاری وبینار

برای برگزاری وبینار چه ابزارهایی لازم است؟

۱. چت یا گفتگوی متنی

2. ضبط وبینار

3. اسلاید

4. نظرسنجی

5. وایت برد

6. اشتراک گذاری صفحه نمایش

کدام سایت برگزاری وبینار ابزارهای لازم برای برگزاری وبینار را فراهم می کند؟

رومیت به عنوان یک پلتفرم جامع برگزاری وبینار تمامی امکانات مورد نیاز نظیر اشتراک گذاری صدا و تصویر، تخته وایت برد مجازی، اشتراک گذاری فایل pdf و پاورپوینت، اشتراک گذاری صفحه نمایش، نظرسنجی، ضبط وبینار، و… را برای برگزاری وبینار در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای برگزاری وبینار چیست؟

۱.ایجاد اعتمادسازی در مشتریان 2. قابلیت مشاهده مجدد وبینار 3. ایجاد روابط تجاری 4. درک نیازهای مخاطبین 5. معرفی برند 6. پرداخت هزینه کم نسبت به سمینار 7. کسب درآمد بیشتر

معایب برگزاری وبینار چیست؟

مشکلات برگزاری وبینار در صورت کم بودن سرعت اینترنت مشکل و اختلاب در زمان انتقال صدا غیرقابل نمایش بودن در برخی از مرورگرها مشکلات فنی عدم امکان نمایش روی برخی از رایانه های با سیستم عامل مک و تلفن های همراه

هدف از برگزاری وبینار چیست؟

وبینارها برای به اشتراک گذاشتن یک نمایش سمعی و بصری در قالب سمینار استفاده می شوند. وبینار می تواند به صورت زنده و کاملا تعاملی برگزار شود. در این صورت مخاطبین می توانند همزمان سوالات خود را مطرح کنند. و یا یک سخنرانی از پیش ضبط شده و کاملا یک طرفه باشد. تعامل بیشتر با مخاطبین، ارائه موضوعی جذاب و آموزنده، تبلیغ محصول و افزایش فروش از اهداف برگزاری وبینار محسوب می شود.

اکنون که با وبینار آشنا شدیم و به اهمیت برگزاری وبینار پی بردیم می توانیم از آن برای اهداف مختلف نظیر معرفی دوره های آموزشی خود، بازاریابی، معرفی محصول و… استفاده کنیم. آیا علاقمند به برگزاری وبینار شخصی خود هستید؟ به نظر شما بهترین سایت برگزاری وبینار کدام است؟ قبل از ثبت نام در هر سایت برگزاری وبینار مطمئن شوید ابزارهای لازم برای برگزاری وبینار و خدمات پشتیبانی مورد نیاز شما را ارائه می دهد. شما می توانید نسخه آزمایشی رایگان رومیت را برای مدت 14 روز دریافت کنید و وبینار خود را رایگان برگزار کنید. نظرات و دیدگاه های خود را برای بلاگ رومیت به اشتراک بگذارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزاری وبینار، جلسات و آموزش های آنلاین موردی به کمک سرویس روزانه رومیت