برگزاری کلاس آنلاین، در کنار تمام مزیتهایی که دارد، گاهی مشکلساز میشود. در برخی موارد ممکن است مدرسان یا شرکتکنندگان، صدای طرف مقابل را دریافت نمیکنند یا نمیتوانند وارد محیط کلاس شوند. این مشکلات معمولا راهکارهای سادهای دارند، اما از آنجایی که کاربران یا مدرسان، در مسائل فنی برگزاری کلاس متخصص نیستند، نمیتوانند این مشکلات را حل کنند. در این مقاله، انواع مشکلات کلاس آنلاین را بررسی میکنیم و توضیحاتی درباره هرکدام از آنها ارائه خواهیم داد.
نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که حل این مشکلات در هر نرمافزار برگزاری کلاس آنلاین، راهکارهای متفاوتی دارد. آنچه در این مقاله بررسی میشود، به نرمافزارهای بیگ بلو باتن و ادوبی کانکت مربوط میشود. تستهای ما نشان داده که این دو نرمافزار، بالاترین کیفیت را برای برگزاری کلاس آنلاین ارائه میدهند، به همین دلیل در رومیت، ارائه میشوند.
۱. تنظیم دسترسیهای کروم برای کلاس آنلاین رومیت
کلاسهای آنلاین به دو روش برگزار میشوند؛ بعضی از آنها نرمافزار مخصوص دارند و بعضی دیگر به صورت تحت وب برگزار میشوند. در صورتی که نرمافزار کلاس شما تحت وب باشد، باید دسترسیهای لازم مرورگر را به سایت بدهید؛ به عنوان مثال بیگ بلو باتن بر بستر مرورگر برگزار میشود و برای تعامل صوتی و تصویری در کلاس، باید دسترسیهای بلندگو، میکروفن و دوربین را روشن کنید. در مقاله «تنظیم دسترسیهای کروم و سافاری» توضیحات لازم در این زمینه را ارائه دادهایم.
۲. مشکلات کلاس آنلاین بخاطر میکروفن و صدا
مشکلات میکروفن و صدا ممکن است علتهای سختافزاری یا نرمافزاری داشته باشد. اگر سختافزار خراب باشد، هیچ راهکاری جز تعمیر یا تعویض وجود ندارد. وقتی شما تنها کسی هستید که در کلاس آنلاین صدا ندارید، احتمال مشکلات سختافزاری بیشتر است.
برای تست این مسئله میتوانید از سایتهایی که برای تست میکروفن ساخته شدهاند، استفاده کنید. در مقاله «رفع مشکل صدا در کلاس مجازی» این مشکل را به صورت کامل بررسی کردهایم و راهکارهای حل آن را ارائه دادهایم.
۳. بروزرسانی مرورگر یا اپلیکیشن ادوبی کانکت
تفاوتی ندارد که پلتفرم کلاس آنلاین شما مانند بیگ بلو باتن به صورت تحت وب کار میکند یا مانند ادوبی کانکت به نرمافزار مخصوص برای کلاس آنلاین نیاز دارد. در هر صورت شما باید آخرین نسخه مرورگر یا اپلیکیشن را نصب کنید.
اگر از دستگاههای اندروید یا ویندوز استفاده میکنید، مروگر کروم بهترین انتخاب برای ورود به کلاس بیگ بلو باتن است. اگر هم آیفون دارید، بهتر است از مروگر سافاری برای ورود به کلاس استفاده کنید. ادوبی کانکت نیز نرمافزار مخصوص خود را برای سیستمعاملهای مختلف قرار داده است. در صفحه «دانلود نرم افزار ادوبی کانکت» میتوانید این نرمافزار را دانلود و نصب کنید.
۴. مشکلات کلاس آنلاین در ورود به کلاس
برای ورود به کلاس، دو راهکار وجود دارد. راه اول این است که روی لینک کلاس کلیک کنید و وارد شوید و راه دوم هم این است که به عنوان عضو در کلاس تعریف شده باشید. برای استفاده از راه دوم، مدرس باید در پنل مدیریتی، نام و رمز عبور هر کاربر را ثبت کند و در اختیار او قرار بدهد. سپس کاربران هنگام ورود به کلاس، شماره تلفن و رمزشان را وارد میکنند و میتوانند وارد شوند.
مشکلات ورود به کلاس یا بخاطر مشکلات نرمافزاری ایجاد میشود یا بخاطر نابلدی کاربران است. در مقاله «مشکل ورود به کلاس آنلاین» هرکدام از علتها را بررسی میکنیم و درباره هرکدام از آنها توضیح خواهیم داد.
۵. ذخیره پسورد اشتباه برای ورود به کلاس
همانطور که گفتیم، در برخی موارد مدرسان خودشان کاربران هر اتاق را تعریف میکنند؛ در نتیجه رمز عبور دلخواه برای آنها تعیین میکنند. بعدا باید این رمز عبور را در اختیار آنها قرار بدهند و آنها تنها با استفاده از همین رمز، میتوانند وارد شوند. در برخی موارد کاربران به اشتباه رمزی را در سیستم ذخیره میکنند و دیگر نمیتوانند آن را تغییر بدهند؛ بنابراین نمیتوانند به کلاس وارد شوند و حتی امکان تغییر رمز را هم ندارند.
در مقاله «پاک کردن پسوردهای ذخیره شده در مرورگرها»، به صورت کامل به شما آموزش میدهیم چطور پسوورد ذخیره شده برای یک سایت را بدون آسیب رسیدن سایر پسوردهایتان حذف کنید.
۶. مشکلات پلتفرم کلاس آنلاین
گاهی اوقات کاربران بدون هیچ دلیل خاصی نمیتوانند وارد کلاس شوند. این مورد از مشکلات کلاس آنلاین گاهی بخاطر اینترنت ضعیف ایجاد میشود و گاهی هم به تنظیمات مرورگر برمیگردد. البته در برخی موارد هم مشکل به سرورهای میزبان برمیگردد؛ در این صورت فقط باید منتظر بمانید تا تیم پشتیبانی، مشکل پیش آمده را برطرف کنند.
ما در رومیت، پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته و پاسخگویی از ۹ صبح تا ۱۰ شب ارائه میدهیم و نواقص فنی مربوط به پلتفرم را در کوتاهترین زمان ممکن حل میکنیم.
اگر در کلاس آنلاین با مشکل مواجه شدیم چه کنیم؟
در وبلاگ رومیت، برای حل هرکدام از مشکلهای بالا، راهکارهای مناسب ارائه شده است که با اجرای آنها احتمالا میتوانید مشکلات را برطرف کنید. اگر در سایت رومیت کلاس برگزار میکنید و مشکل مورد نظر شما در لیست بالا نیست یا با راهکارهای ارائه شده، حل نمیشود، با پشتیبانی رومیت تماس بگیرید. پشتیبانی رومیت هم به صورت آنلاین در انواع پیامرسانها شما را راهنمایی میکنند و هم تماسهای تلفنی را پاسخگو خواهند بود.
برای تماس با پشتیبانی، وارد صفحه اصلی سایت شوید. شمارههای پشتیبانی در قسمت پایین سایت قرار دارد. سمت راست پایین صفحه نیز میتوانید روی آیکون چت آنلاین سایت کلیک کنید تا امکان برقراری ارتباط با پشتیبانهای رومیت را داشته باشید. با قرار دادن شماره تماس خود در این بخش، همکاران ما در کوتاهترین زمان ممکن با شما تماس میگیرند و مشکلات احتمالی شما را برطرف میکنند.
شما چه چالشی با نرمافزارهای برگزاری کلاس آنلاین دارید؟
هرکدام از نرمافزارهای برگزاری کلاس آنلاین، چالشهای مخصوص به خودشان را دارند. البته مشکلات کلاس آنلاین موجود در بعضی از این منرمافزارها بسیار جدی است و برگزاری کلاس را با اختلال مواجه میکند. به همین دلیل مدرسان ترجیح میدهند به جای استفاده از آنها به سراغ پلتفرمهای جایگزینی بروند که چالشهای کمتری دارند و خدمات پشتیبانی مطلوبی ارائه میدهند. بسیاری از مشتریان رومیت، از پلتفرمهای دیگر به این سرویس آمدهاند و اکنون با رضایت کامل از رومیت استفاده میکنند.
اگر شما هم در سایر نرمافزارهای برگزاری کلاس آنلاین مشکلی دارید که هیچ راهکارهای برای آن به شما ارائه نمیشود، میتوانید به رومیت بپیوندید. ما مشکلاتی که در بخش میزبانی ایجاد میشود را در کوتاهترین زمان ممکن حل میکنیم و اگر مسئله از سمت شما باشد نیز برای حل آن، به صورت کامل راهنماییتان خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرویسهای رومیت، با ما تماس بگیرید.