اگر معلم یا مدرس هستید و قصد دارید از کلاس های آنلاین درآمد کسب کنید درست آمده اید. از آنجایی که بسیاری از دوستان من از طریق تولید و فروش دوره های آنلاین موفق شدند به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنند که حتی ممکن است در ذهن شما نگنجد قصد دارم در این محتوا تمامی نکات را برای شما شرح دهم. با تضمین به شما خواهم گفت اگر نکات این مقاله را مو به مو اجرا کنید به نتیجه مطلوبی خواهید رسید پس تا پایان با ما همراه باشید.
اگر دانش یا مهارت خاصی دارید و میخواهید درآمد کسب کنید جای مناسبی آمده اید و به شما تبریک میگویم. شما می توانید از وبلاگ، پادکست یا یک پلتفرم آنلاین استفاده کنید و درآمد مطلوبی کسب کنید. و ممکن است از خود بپرسید: “چطور می توانم از این طریق به صورت واقعاً عالی درآمد کسب کنم؟ ” یا شاید شما از آن دسته داوطلبانی هستید که قبلاً سعی در ایجاد و راه اندازی دوره ای را داشته باشید اما آنچنان خوب پیش نرفته اید. مهم نیست در چه سطحی هستید یا از کجا شروع می کنید. مهم این است که شما تصمیم جدی گرفته اید و در نقطه درست هستید اگر هر یک از این سناریوها برای شما صدق می کند با ما در ادامه مطلب همراه باشید. حالت اول: اگر شما متخصصید و تصمیم دارید تخصص خود را ارائه دهید به عنوان مثال، می خواهید به کار مربیگری و مشاوره ادامه دهید و دوره های آنلاین را به فروش برسانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید. حالت دوم: اگر شما یک فرد مبتدی و متعهد باشید و تصمیم داشته باشید از ابتدا شروع کنید لذا از فرصتی که دانش و تجربیات خود را به یک کلاس آنلاین تبدیل کنید و زمان و پول را هدر ندهید. شما می توانید همه چیز را به تنهایی رقم بزنید شگفت زده شوید. حالت سوم: حالت دیگری که وجود دارد ممکن است شما یک ارائه دهنده خدمات باشید و با مشتریانی که هر دو دقیقه یک بار با شما تماس می گیرند در ارتباط باشید بنابراین با مطالعه این مطلب به سرنخ های خوبی خواهید رسید. دوره های آنلاین نسبت به کتاب و pdf ارزش بالاتری دارند بنابراین قصد داریم در این مطلب به شما یاد بدهیم چگونه مرحله به مرحله این عمل را انجام دهند. برای تهیه یک دوره آنلاین و جذاب نمودن این دوره ها لازم است تا انتها با ما همراه باشید. در این مطلب به شما خواهیم گفت این جذابیت را چگونه کسب کنیم و به دیگران هم این اقدام را آموزش دهیم. هدف اصلی ما کمک به مردم برای یک دوره آنلاین، فروش و در انتها درآمد زیاد است. در نهایت قادر خواهید بود راهی برای دستیابی به افراد و تاثیرگذاری بیشتر کسب کنید. همه دوره های آنلاین برای کمک به افراد به وجود آمده اند. شما با یک دوره آنلاین و با یک سیستم گام به گام قادر خواهید بود افراد را از نقطه A به B برسانید. با این روش جامعه هدف خود را تعیین خواهید کرد و به افراد بیشتری دسترسی خواهید داشت.
با دوره های آنلاین شما قادر خواهید بود قوانینی را از لحاظ زمان و مکان برای خود تعیین کنید. ممکن است از نظر شما سه روز نخواهید کار کنید و یا یک روز برای خودتان تعطیلات در نظر بگیرید. مهم ترین نکته در برگزاری کلاس آنلاین برای شما این است که شما در کنترل برنامه و شغل خود هستید. این امر به این معنی نیست که هیچ کاری در روزهای تعطیل نمی توان انجام داد. اما کاملاً به این معنی است که شما می توانید بر اساس شرایط خود کار کنید. حال قصد داریم 7 مرحله را قدم به قدم انجام دهیم. در اینجا دو نکته وجود دارد که باید بخاطر بسپارید. قدم های اولیه: هیچ دلیلی برای پریشان شدن یا گیج شدن یا مواردی از این قبیل وجود ندارد ، فقط لازم است شروع کنید و مرحله به مرحله دنبال کنید که همه چیز با هم پیش برود. برای هر کار اقدام از بیش از حد فکر کردن بهتر است و اتفاقاً من به این مورد تاکید دارم زیرا بارها و بارها کاملاً این کار را انجام داده ام. هیچ دلیلی برای پیچیده کردن بیش از حد مسائل وجود ندارد. گاهی اوقات ما فقط باید از روش خودمان وارد شویم.
از زمان شروع تدریس دوره های آنلاین در سایر کشورها در سال 2013 ، من می دیدم که دلیل عقب ماندگی مردم چیست. بسیاری از اوقات، حتی قبل از شروع کار مردم توسط باورهای غلط از حرکت باز می ایستند. اگر این باورهای غلط را از ذهن خارج نکنیم عقب خواهید ماند یا درجا خواهید زد.
در این قسمت بزرگترین باورهای غلط در مورد دوره های آنلاین را ذکر خواهیم کرد:
من این جمله را از ماری فورلئو را دوست دارم: “همه چیز قابل درک است.” وقتی صحبت از تدریس برای دوره های آنلاین می شود بسیار درست است. در زمان حال این فناوری آسان نیست (مانند پنج تا شش سال پیش). وقتی می دانید از کدام نرم افزارها یا ابزار فیزیکی استفاده کنید کار شما راحت تر می شود. فناوری بسیار پیچیده است و گزینه های متفاوتی با توجه به بودجه های متفاوت وجود دارد.
من این یکی را کاملا درک میکنم و وقتی اولین دوره آنلاین خود را آماده میکردم با آن مواجه شدم. همیشه افرادی وجود دارند که به اندازه شما نمی دانند. بیاید به این موضوع فکر کنید: کاری که شما انجام داده اید یا به دیگران قصد دارید یاد بدهید چیست و دلیل این که به نتیجه رسیده اید که می توانید به دیگران بیاموزید؟
این مورد اصلا صحیح نیست. و لزوما قیمت پایین دلیل بر فروش بیشتر نیست.
اتفاقا این خوب است یعنی بازار هدف شما مناسب است و شما به شخصیت و چرخش منحصر به فرد خود با این مزیت اضافه خواهید کرد
برای هر محصولی مشتری مخصوص وجود دارد. من نمی توانم تضمین کنم که شما فروش خواهید کرد اما این چیزی است که من می توانم از هزاران دوره موفق به شما بگویم. این همه پیروی از یک سیستم است. ایجاد یک راه مناسب، پیش بینی مناسب، یک پرتاب مناسب و بازاریابی در یک کلام مهم ترین رکن فروش است. این کار زمان زیادی را می برد یا گیج کننده است.
ممکن است سختی کار خود را در نظر بگیرید یا بخواهید این موضوعات را کشف کنید. در اینجا تولید برخی از محتواها بسیار سخت است و ممکن است زمان بر یا دشوار باشد. و فکر کنید این کارها بسیار زمان بر است اما در حقیقت تنها باورهای غلط شما است.
همه افراد به دو دسته تقسیم می شوند: یا از موضوع دوره خود مطمئن هستید یا مطمئن نیستید که می خواهید دوره را در چه زمینه ای ایجاد کنید. من اینجا هستم تا در هر صورت به شما کمک کنم. باور کنید یا نه ، وقتی کارم را شروع کردم جز گروه دوم بودم نمی دانستم که می خواهم دوره ای را بگذرانم. من چند ایده داشتم ، اما 100٪ مطمئن نبودم كه كجا تمركز كنم. این همان کاری است که من انجام داده ام (حتی اگر دقیقاً بدانید که چه چیزی می خواهد دوره خود را در این زمینه ایجاد کنید، به اصلاح ایده شما کمک می کند یا حتی ممکن است همین الان موضوع را تغییر دهید) اگر شما شماره دو هستید ، چیزی که باید نگه دارید در نظر گرفتن توجه است، زیرا بسیاری از اوقات دوره آنلاین عالی برای شما دقیقاً در زیر بینی قرار دارد و شما حتی متوجه آن نمی شوید. ابتدا به سوالاتی که مردم از من می پرسیدند فکر کردم. وقتی مردم از من سوال می کردند ، درباره چه موضوعاتی بارها و بارها می پرسیدند به این فکر کنید وقتی مردم از شما در شبکه های اجتماعی ، از طریق ایمیل سوالی می پرسند، چه نوع سوالاتی برایشان پیش می آید. اگر نویسنده یا سخنران هستید یا قبلاً تخصص خود را آموزش داده اید، از قبل می دانید که تخصص شما چیست. اما اگر هنوز در تلاش برای کشف آن هستید ، توجه مهمترین عامل برای شروع است. همچنین ، ایجاد یک دوره آنلاین موفق به هیچ وجه اجباری نیست، اما اگر وبلاگ یا پادکست یا موارد مشابه دیگری دارید، می توانید بازخوردها را اندازه بگیرید و موصوع مورد نظر خود را پیدا کنید.
دیتابیس یکی از مهم ترین اصول بازاریابی است. ممکن است فکر کنید من دیتابیس ندارم ، چه کنم؟ اگر از صفر شروع می کنید اصلاً نگران نباشید. من اینجا هستم تا در این زمینه به شما کمک کنم. برای این امر می توانید از یک لیست از افرادی که شما را می شناسند و دوست دارند به شما اعتماد کنند تهیه کنید شما می توانید یک لیست از مشتریان ایجاد کنید و دقیقاً کسانی را که می خواهید جذب کنید دعوت کنید. اگر شما از ابتدا شروع می کنید، باید دقیقا انتخاب کنید که چه کسی می خواهد در مهمانی شام شما باشد. لیست ایمیل شما به هیچ وجه نباید زیاد باشد. من فقط با 400 نفر در لیست شماره تلفن یا ایمیل خود شروع کردم. یکی از بزرگترین تصورات غلط این است که شما باید یک لیست ایمیل یا شماره 10،000 ، 50،000 یا هر تعداد که ممکن است باشد داشته باشید ، اما لازم نیست که به این تعداد باشد. اگر لیستی از این اندازه ایمیل دارید، بسیار عالی است. شما جلوتر از بازی هستید برای داشتن یک کلاس آنلاین موفق ، لیست شما به هیچ وجه نباید بزرگ باشد. اکنون ، ممکن است فکر کنید، “در مورد شبکه های اجتماعی چه کنیم؟” آیا می توانم به جای لیست ایمیل ، یک صفحه فیس بوک ایجاد کنم؟ یا دنبال کنندگان اینستاگرام را بدست آورید؟ در اینجا باید چند نکته را به خاطر بسپارید: نکته اصلی جمع آوری مخاطبین افراد مناسب و ایجاد یک رابطه شگفت انگیز با آنها است. شماره 2: لیست ایمیل یا شماره تلفن تنها دارایی ارتباطی است که به صورت آنلاین مالک آن هستید. شما کنترل دارید مکان های دیگر مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، یوتیوب و … مانند فضای اجاره ای هستند. شما طبق قوانین آنها بازی می کنید و باید با تغییراتی که می خواهند ایجاد کنند کنار بیایید. آیا می گویم شبکه های اجتماعی بد هستند؟ قطعا نه. رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک به لیست شما شگفت انگیز هستند، اما لیست ایمیل شما تنها چیزی است که در واقع مالک آن هستید. در هر زمان شما می توانید یک ایمیل تایپ کنید و آن را برای مخاطبین خود ارسال نمایید. شما طبق قوانین فیس بوک یا قوانین اینستاگرام یا موارد مشابه دیگر عمل نمی کنید. شما طبق قوانین خود پیش می روید. کلید اصلی و راننده شماره یک برای فروش یک دوره آنلاین ، لیست ایمیل شما است.
با نظرسنجی یک سوالی که در اینجا آمده است قادر خواهید بود پاسخ سوالات خود را بگیرید. می خواهید در مورد چه چیزهایی (خالی) بیشتر بدانید؟ چه چیزی می تواند موضوع یا موضوع بالقوه دوره آنلاین شما باشد. لازم نیست تمامی پاسخ ها را در نظر بگیرید. ممکن است 10 پاسخ خوب دریافت کنید و این به اندازه کافی خوب باشد. سوالی که ممکن است از خود بپرسید این است که چگونه افراد را وادار کنیم که نظرسنجی شما را پر کنند؟ نگاهی به دارایی های خود بیندازید. در حال حاضر چه چیزی دارید که می توانید به صورت آنلاین به افراد دسترسی پیدا کنید؟ آیا لیست ایمیل دارید؟ اگر جواب سوالات فوق بله است می توانید نظرسنجی خود را برای آنها ایمیل کنید. آن را در یک پست قرار دهید. یا پادکست؟ آن را در پادکست خود ذکر کنید یا آن را در یادداشت های نمایش پیوند دهید. اینستاگرام؟ عکس ارسال کنید و لینک را در بیوگرافی خود قرار دهید. اما باید توجه کنید نیازی به ذکر دوره در نظرسنجی نیست. من پاسخهای بسیار متفاوتی از پاسخگویی دریافت می کنم اگر من یک نظر سنجی ارسال کنم و بگویم ، “سلام ، من به این فکر می کنم که یک دوره آموزش سگ برگزار کنم. شما می خواهید چه چیزی را در این دوره داشته باشید؟” از آنجا که مردم نمی دانند در یک دوره چه می خواهند ، فقط می دانند که چه مشکلی را می خواهند حل کنند یا چه منفعتی را می خواهند به دست آورند. بنابراین نیازی به ذکر دوره نیست. نظرسنجی شما به روش های زیر به شما کمک می کند: 1. ایده ها مفاهیم کلیدی دوره خود را انتخاب می کنید. خواهید دید که مردم از چه زبانی استفاده می کنند و ایده هایی که می توانید در دوره و فروش سایر آپشن ها استفاده کنید. به عنوان مثال ، شاید در دوره آموزش ما برای سگ ها ، همه بخواهند بدانند که چگونه سگ توالت را شستشو می دهد. از آنجا که اکنون می دانید افراد به آن علاقه مند هستند، می توانید آن را در دوره خود قرار دهید. این یک اعتماد به نفس سازنده شگفت انگیز است. این اتفاق هر بار ، مثل ساعت ، می افتد. شما در مورد میزان دانش خود تعجب خواهید کرد. کسی می خواهد پاسخ دهد و چیزی بگوید و شما فکر خواهید کرد ، “آه آقای من من کاملاً جواب آن را می دانم!” نکته اصلی این است که شما خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید می دانید و نظرسنجی به شما کمک می کند تا سوالات موضوعات کلیدی مورد بحث را در دوره مطرح کنید.
در شرف ارائه یک دوره آنلاین مانند دوره آموزشی ممکن است نام دوره اهمیت چندانی نداشته باشد. اما برای برندینگ و تجارت آنلاین بسیار اهمیت دارد. نام دوره مهم نیست اما یک URL خوب برای مجموعه خود انتخاب کنید. این کار به دو دلیل باید انجام شود:
1. یک برند تجاری عالی ایجاد می شود و برند سازی را آسان تر می کند.
2. فناوری ایجاب میکند.
من این را از تجربه شخصی و نزدیک به 4000 دانش آموزم دیده ام که بسیار آسان تر است که دوره آنلاین خود را در وب سایت خود قرار دهید. اگر در حال حاضر یک وب سایت دیگر دارید ، شاید وب سایتی داشته باشید، شاید یک وبلاگ داشته باشید ، شاید چیزی نداشته باشید و این کاملا خوب است. شما می خواهید سایتی برای دوره خود به صورت جداگانه ایجاد کنید . فقط وقتی صحبت از فناوری می شود این کار را بسیار راحت تر انجام می شود. بعد از ایجاد یک وب سایت معمولی بدون هزینه سنگین زیرا شما به یک طراح ، توسعه دهنده وب و یک تیم 1000 نفری احتیاج نخواهید داشت. وب سایت ایجاد شده است و دارای تمام نیازهای شما از جمله کل دوره شما است. وب سایت ، صفحات فروش ، صفحات فرود ، صفحات پرداخت و بسیاری موارد دیگر را لازم دارد. از جمله مثال های کاربردی در ایران وب سایت لایوآموز است. این وب سایت نه تنها شامل همه مواردی است که شما نیاز دارید بلکه فیلم های گام به گام و یک راهنما را به شما نشان می دهد تا به راحتی به شما نشان دهد چگونه می توانید سایت دوره خود را در کمتر از چند روز راه اندازی کنید. (حتی اگر به سختی بتوانید کامپیوتر خود را روشن کنید . به هیچ مهارت آی تی احتیاج ندارید). هیچ هزینه اضافی برای استخدام یک طراح و توسعه دهنده گران قیمت نیاز ندارید. سعی کنید از قالب آماده برای این کار استفاده نکنید زیرا با گسترش دوره ها نمیتوانید از پلتفرم های آماده استفاده کنید.