وبینار مارکتینگ چیست؟

وبینار مارکتینگ چیست؟

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

امروزه کیفیت برگزاری وبینارها رو به رشد است و افراد زیادی برای ارائه موضوعات مختلف از نرم‌افزار برگزاری وبینار استفاده می‌کنند. هر روز نیز ویژگی‌های جذاب، جدید و کاربردی زیادی به این نرم‌افزارها اضافه می‌شود. به‌ همین دلیل نقش وبینار برای بازاریابی هم روزبه‌روز پررنگ‌تر می‌شود. اما برگزاری یک کمپین وبینار مارکتینگ جذاب کار ساده‌ای نیست. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به‌شکل دقیق‌تر بررسی کنیم که بازاریابی وبینار چیست و چگونه می‌توان تاثیر و کیفیت آن را زیاد کرد.

اجاره سرور ادوبی کانکت

وبینار مارکتینگ چیست؟

وبینار یک سمینار آنلاین به منظور انتقال اطلاعات و آموزش درباره محصول یا خدماتی مشخص به مخاطبان هدف است. بازاریابی، محتوای مناسب را از طریق وبینار به‌شکل دقیق‌تر با بیانی هوشمندانه و بهره‌گیری از هنر ارتباطات، در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا تعداد زیادی سرنخ فروش جدید و باکیفیت را جذب کند.

وبینار مارکتینگ در بازاریابی B2B اهمیت بیشتری دارد. محصولی که از طریق برگزاری این سمینار مجازی به بازار عرضه می‌شود ممکن است کالای فیزیکی، نرم افزار، کتاب الکترونیکی، پست وبلاگ یا خدمات آنلاین باشد.

محتوای وبینار با توجه به هدفی که دارد ممکن است متفاوت باشد. افراد ممکن است برای آموزش، افزایش آگاهی برند یا فروش، وبینارها را برگزار کنند یا حتی تصمیم به استفاده از پلتفرم برگزاری کلاس آنلاین بگیرند.

مزایای برگزاری وبینار مارکتینگ

در زمان همه‌گیری کرونا کسب‌وکارهای زیادی به دلیل محدودیت‌هایی که برای بازاریاب‌های حضوری به‌وجود آمد، ورشکسته شدند. اما برندهایی که از مزایای بازاریابی مجازی به‌خصوص وبینارها استفاده کردند در رقابت پیروز شدند و حتی پیشرفت هم کردند.

مزایای برگزاری وبینار

برخی هم با استفاده از نرم‌افزار کلاس آنلاین و آموزش تخصص خود در قالب دوره‌های آموزشی، توانستند درآمد خوبی به‌دست آورند و برند شخصی خود را بیشتر تبلیغ کنند.

اجاره سرور بیگ بلوباتن

نداشتن محدودیت مکانی

برای بازاریابی با وبینار هیچ محدودیت مکانی و جغرافیایی تعریف نشده است؛ در نتیجه می‌توانید بدون محدودیت از سراسر دنیا مشتری‌های خود را جذب کرده و برندتان را به آن‌ها معرفی کنید.

تعامل دو طرفه

در هر پلتفرم برگزاری وبینار برخلاف بیشتر روش‌های تبلیغاتی دیگر، تعامل دو طرفه انجام می‌شود. یعنی مخاطبان نیز می‌توانند با فردی که آن را برگزار می‌کند صحبت کنند، از او سوال بپرسند و ابهاماتشان را برطرف کنند.

پیشرفت برند

برندها می‌توانند در استراتژی‌های بازاریابی خود از وبینار برای دسترسی بیشتر به مخاطبان، افزایش تعامل با مشتری، افزایش فروش و بهبود اعتبار برند در دنیای رقابتی این روزها استفاده کنند.

صرفه‌جویی در هزینه

با بهره‌گیری از بازاریابی وبینار می‌توانید در مصرف پول، انرژی و موارد دیگر صرفه‌جویی کنید. با این کار دیگر لازم نیست مکانی را برای گردهمایی‌های خود رزرو کنید و نیازی به خرید تنقلات یا فراهم کردن سایر امکانات رفاهی و پذیرایی ندارید. مهمان‌های شما نیز می‌توانند در هزینه‌های رفت‌وآمد و اقامت خود صرفه‌جویی کنند.

دلیل اهمیت وبینار مارکتینگ چیست؟

همان‌طور که اشاره کردیم قبل از سال 2020 نمایشگاه‌ها و رویدادهای حضوری برای بازاریابی کسب‌وکارهای مختلف اهمیت زیادی داشتند. بعد از شیوع همه‌گیری کرونا، بیشتر کسب‌وکارها به جلسات مجازی روی آوردند و به دلایل مختلف این روند را ادامه دادند.

اهمیت وبینار مارکتینگ
اهمیت وبینار مارکتینگ

نرم افزار آزمون آنلاین

در ادامه 3 مورد را بررسی می‌کنیم که نشان می‌دهد استفاده از یک سایت برگزاری وبینار مانند رومیت چگونه می‌تواند بر پیشرفت کسب‌وکار شما تاثیر بگذارد.

برگزاری وبینار مارکتینگ نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد

برای کسب‌وکارهای آنلاین روش‌های مختلفی مانند پخش بروشورهای تبلیغاتی، عرضه محصول و تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی، منجر به فروش می‌شوند. اما قانع کردن هر مشتری برای خرید به زمان زیادی نیاز دارد.

حال تصور کنید شرایطی برایتان فراهم شود که بتوانید با صدها نفر از کسانی که به محصول یا خدمات شما علاقه دارند، صحبت کرده و آن‌ها را قانع کنید. این فرصتی است که وبینار مارکتینگ در اختیار شما قرار می‌دهد.

بازاریابی از طریق وبینار، نرخ تبدیل برند شما را افزایش می‌دهد؛ چون افرادی که در آن وبینار حضور پیدا می‌کنند موضوعش را می‌دانند و اگر آن را به‌خوبی برگزار کنید درصد زیادی از آن‌ها برای خرید از شما قانع می‌شوند و حتی بعدا می‌توانند مشتری وفادار شما باشند.

وبینار مارکتینگ باعث جذب سرنخ می‌شود

اگر از استراتژی‌های مناسبی برای وبینارمارکتینگ استفاده کنید، می‌توانید مانند آهن‌ربا سرنخ‌های فروش زیادی را جذب کنید. بر اساس آمار ReadyTalk، 20 الی 40 درصد افرادی که در وبینارها شرکت می‌کنند به سرنخ فروش تبدیل می‌شوند.

برای این‌که به این آمار برسید، باید دلیل اهمیت موضوع وبینارتان را به‌خوبی به افرادی که که احتمال دارد در آن شرکت کنند، نشان دهید تا برای شرکت در آن مشتاق شوند. در نهایت سرنخ‌هایتان را با پیشنهادی که ارائه کرده‌اید، جذب می‌کنید.

وبینارها توجه بینندگان را حفظ می‌کنند

وبینارها برخلاف تبلیغات، افراد را مجبور به تماشا نمی‌کنند. همه افرادی که در وبینارها شرکت می‌کنند با میل خودشان ثبت نام می‌کنند تا چیز جدیدی بیاموزند و اجباری برای آن‌ها وجود نداشته است.

به گفته سایت MakeSocialMediaSell حدود 40 درصد از کاربران، وبینارها را از اول تا آخر تماشا می‌کنند. این موضوع به شما امکان می‌دهد قبل از معرفی محصول یا خدمات خود، مدتی درباره برندتان و اعتبار آن صحبت کنید و ارزشش را به مخاطبان خود نشان دهید.

امکان شرکت کردن اختیاری در وبینارها نشان می‌دهد افراد حاضر در آن به موضوع مطرح‌شده علاقه دارند و نسبت به نیاز خود آگاه هستند؛ پس فقط لازم است در وبینار خود نشان دهید محصول یا خدمات شما بهترین و سریع‌ترین راه‌حل ممکن را برای رفع نیاز کاربران به آن‌ها ارائه می‌دهد.

سخن نهایی

با پیشرفت در زمینه فناوری و گسترش اینترنت، کسب‌وکارهای زیادی برای جذب مخاطب به روش‌های مختلف آنلاین از جمله وبینارها روی می‌آورند. وبینار مارکتینگ نسبت به سایر روش‌های بازاریابی مزایای زیادی دارد که در مطلب بالا تعدادی از آن‌ها را توضیح دادیم.

برای موفقیت وبینار خود استراتژی داشته باشید که اصول برگزاری وبینار را رعایت کرده باشد و آن را حول پیام برند خود شکل دهید. همچنین همیشه مطمئن شوید که به نیاز مخاطبان خود گوش می‌دهید و محتوایتان در مورد چیزهایی است که تخصصشان را دارید. حال که با بازاریابی از طریق وبینار آشنا شدید، می‌توانید برای اطلاعات بیشتر یا مشورت با تیمی حرفه‌ای به‌شکل رایگان از رومیت کمک بگیرید. رومیت با ارائه اکانت رایگان، امکان تشکیل کلاس‌های آنلاین و وبینارهای مختلف را به شما می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگزاری وبینار، جلسات و آموزش های آنلاین موردی به کمک سرویس روزانه رومیت